Головна
Блог
4 простих кроки до ефективного управління грошовими потоками компанії

4 простих кроки до ефективного управління грошовими потоками компанії

Питання управління грошовими коштами є ключовим для будь-якої компанії. Попри це, 70% всіх підприємств, як і раніше, відчувають проблеми з грошовим потоком, а кожен п’ятий стверджує, що вони насправді є нормою, а не винятком. Основна проблема полягає в тому, що сьогодні ви маєте оплатити послуги постачальників тими грошима, які клієнт учора мав переказати на ваш рахунок, АЛЕ сталася непередбачувана ситуація і гроші будуть наприкінці тижня. Знайома ситуація? Впевнені, що так.

Подібні ситуації й проблеми будуть завжди, тому все залежить від комплексу заходів, які були зроблені вами заздалегідь. Ці заходи ставлять собі за мету: максимально відкласти час відправлення грошових коштів і водночас старанно займатися питанням отримання грошей.

І сьогодні ми хочемо дати вам 4 способи досягнення вищезгаданої мети.

 1. 1. Розраховуйте і прогнозуйте грошовий потік.

Спрогнозуйте ваш грошовий потік на рік, квартал, місяць, а якщо у вас бізнес, що швидко зростає, то й на тиждень. Така скрупульозність допоможе вам бути в тонусі й в разі чого швидко зорієнтуватися і розв’язати проблему. Також ви чітко усвідомлюйте той факт, що грошові кошти не будуть увесь час надходити з тією самою швидкістю, а кредитоспроможність нескінченно розширюватися.

З чого почати прогнозування?

Подивіться, яка кількість грошових коштів є зараз і далі займіться збором інформації. Поспілкуйтеся з продавцями, представниками сервісних служб, працівниками банку і фінансовим відділом, ставлячи «правильні» запитання: скільки грошей надійде у формі платежів, яка вартість обслуговування, чи є в нас «погані борги» тощо. Таким чином, ви акумулюватимете всю інформацію і зможете побудувати якісний прогноз.

Наступний крок — це формування детального плану грошових витрат. Це означає не тільки знати, коли підуть гроші, а й на що. Важливо врахувати всі значні та дрібні витрати: орендну плату, купівлю інвентарю, заробітну плату, податки, пільги, витрати на обладнання, професійні збори, комунальні послуги, канцелярські товари, платежі за боргами, рекламу, утримання транспортних засобів (обслуговування та паливо).

Прогнозування в системі ABM Finance

Прогнозування в системі ABM Finance

2. Побудуйте грамотну систему отримання грошових коштів

Якби клієнти платили вам гроші одразу ж після надання послуг, у вас би ніколи не було проблем із грошовими потоками, але ймовірність такого результату дорівнює 0,01 %, і тому необхідно знати й щодня виконувати комплекс дій, який допоможе вам швидше отримати свої гроші.

  • Запропонуйте знижку клієнтам, які оплачують послуги вчасно.
  • Попросіть клієнта внести передоплату під час оформлення договору.
  • Перевіряйте кредитоспроможність нових клієнтів.
  • Відразу виставляйте рахунки та відстежуйте платежі, які йдуть повільно.
Розділ "Оплата" в системі ABM Finance

Розділ “Оплата” в системі ABM Finance

3. Керуйте виплатами.

Перед вами стоїть завдання: максимально відкласти термін виплати грошових коштів. Як це зробити?

  • Повною мірою скористайтеся умовами погашення кредиту. Якщо платіж має бути сплачений через 30 днів, не сплачуйте його через 15 днів.
  • Використовуйте електронний переказ коштів для здійснення платежів в останній день.
  • Спілкуйтеся зі своїми постачальниками, щоб вони знали ваше фінансове становище. Якщо вам коли-небудь знадобиться відкласти платіж, вам знадобиться їхня довіра і розуміння.
  • Уважно розгляньте пропозиції «вендорів» про знижки на ранні платежі. Заглибившись, ви можете наштовхнутися на “хитрі” умови.
  • Не завжди фокусуйтеся на найнижчій ціні під час вибору постачальників. Іноді більш гнучкі умови оплати можуть мати кращий вплив на ваш грошовий потік, а ніж вигідна ціна угоди.

4. Вчіться «виживати» якщо гроші все-таки закінчилися.

Рано чи пізно ви можете зіткнутись із ситуацією, коли потрібно заплатити за рахунками, а вільних грошових коштів немає. Це зовсім не означає, що ви поганий менеджер, а лише підтверджує той факт, що ніхто не може передбачити майбутнє. І тому існують адекватні сучасні практики, які допомагають грамотно пережити період нестачі коштів. Найголовніше це якомога раніше зрозуміти, що проблема існує, а також зробити наступні дії.

  • Дати банкам зрозуміти, що ви свідомий клієнт і заздалегідь знаєте, що вам будуть потрібні додаткові гроші.
  • Відкрити власну кредитну лінію в банку.
  • Попросити у постачальників відстрочку, вони знають ваш бізнес і іноді навіть більше зацікавлені у вашій фінансовій стабільності, ніж ви самі.

Використовуючи ці поради, ви зможете побудувати якісну систему управління грошовими потоками, але це ще не все. На сьогодні існують хмарні програми для складання платіжного календаря, а також автоматизації корпоративного казначейства.

Однією з таких програм є система ABM Finance, яка забезпечує:

  • прозоре управління грошима. Усі платежі «як на долоні»;
  • автоматичний контроль за ключовими ризиками;
  • своєчасне виконання зобов’язань перед постачальниками;
  • зниження кредитного навантаження;
  • керована ліквідність;
  • оперативна і прозора звітність.

Хочете автоматизувати казначейство? Залишайте запит зворотного зв’язку, і ми обов’язково зв’яжемося з вами найближчим часом.
[cta_1 btn=”ЗАМОВИТИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ”][/cta_1]

Автоматизируйте управление запасами в вашей сети

ABM Inventory позволит обеспечить высокий уровень наличия товара и не создать излишки на складе pushpin

Близькі по темі

Чем полезен семинар по управлению запасами
Дякуємо за звернення.

Ми цінуємо, що ви зацікавились саме нашими продуктами. Один з наших співробітників зв'яжеться з вами найближчим часом. Гарного дня!