ABC XYZ аналіз асортименту
У роздрібному магазині продається декілька тисяч товарних найменувань (SKU) активного асортименту. Як же знайти баланс між багатим асортиментом і збитками через невдалі товарны позиціє і скороченням асортименту та позбавленням частини покупців.
ABC XYZ аналіз для управління асортиментом
Для збалансованого управління товарним асортиментом без затоварення складу необхідно аналізувати поточні залишки і продажі, формувати замовлення постачальникам, правильно встановлювати ціни, проводити операції переоцінки, інвентаризації, оприбуткування. Оптимізацію асортименту для збільшення продажів необхідно проводити на підставі аналітичного інструменту – наприклад, за допомогою ABC XYZ-аналізу.
ABC-аналіз дозволяє провести аналітику продажів товарних груп і категорій, товарних позицій за обсягом продажів (у штуках і грошах), доходу, прибутку, оборотності, товарних запасів за дні, тижні, місяці, рік.
Група А – SKU-«двигуни» продажів. Ці товари повинні бути завжди в наявності в необхідній кількості. На них варто звернути особливу увагу.
Група B – товари з середніми продажами. Можливо, слід застосувати маркетингові заходи для поліпшення продажів цієї категорії і наближенню до категорії А.
У групі С можуть бути статусні або високо-маржинальні товари, що тільки надійшли в продаж та потребують маркетинговій підтримки. Якщо ні, то це товари-кандидати на розпродаж, видалення з асортименту або ротацію.
XYZ аналіз добре доповнює ABC і дозволяє отримати інформацію про відхилення в продажах за певний період (наприклад, місяць), можна аналізувати попит по кожній товарній позиції.
При суміщенні ABC XYZ аналізу Ви зможете якісно управляти представленим у вашому магазині асортиментом і виявляти ті товари, які забезпечують максимальний прибуток.