Автоматизація доставки продукції
Автоматизація доставки продукції має свої особливості, що залежать від виду продукції або товару. Автоматизація доставки готової продукції до магазинів, кіосків та інших точок продажу насамперед має на меті економію витрат. Точки доставки і часові рамки в такому вигляді доставки практично не змінюються, але щодня змінюються обсяги замовлень. Часто потрібно оптимізувати чергу на складі. Тому маршрути потрібно скласти так, щоб розвести все, але з найменшими витратами. Економія є ключовим ефектом впровадження системи автоматизації доставки продукції. Хоча зараз фокус дедалі більше зміщується на підвищення якості сервісу, особливо під час автоматизації планування доставки швидкопсувної продукції.
З нашого досвіду в таких компаніях до впровадження системи практично завжди маршрути плануються за районами, і робота з точками дуже залежить від водіїв. Компанії не можуть повноцінно контролювати маршрути і занадто залежать від людського фактора.
Під час планування автоматизації такої доставки необхідно враховувати багато різних чинників, як-от: температурні режими, товарне сусідство та специфіка товарів, можливість проїзду дорогами та під’їзду до клієнтів, наявність різного (свого чи найманого) транспорту, різний час вивантаження на точках, повернення тощо. Всі ці умови та обмеження враховує хмарне рішення для автоматизації доставки готової та швидкопсувної продукції ABM Rinkai TMS. Так само є можливість використання мобільного застосунку для водіїв, що скорочує перепробіги на 10-20%, а також знижує вплив людського фактора у разі незнання території.
Автоматизація доставки продукції на прикладі охолодженої продукції
Про результати автоматизації доставки продукції м’яса птиці розповідає директор з логістики великого виробника птиці Epikur у відео-відгуку про впровадження системи ABM Rinkai TMS.
Автоматизація служби доставки
Автоматизація служби доставки товарів, кореспонденції, документів тощо. Зазвичай до послуг компанії з доставки входять забір і доставка товарів, посилок, листів тощо. При цьому точки доставки і часові рамки щодня нові, на відміну від дистриб’юторської доставки, в якій зазвичай адреси доставки незмінні, змінюються графік і вага. Тому під час автоматизації служби доставки необхідно враховувати, як забір, так і доставку в рамках одних і тих самих маршрутів. Важливим фактором, що впливає на якість сервісу компанії, є встигання доставити в узгоджені часові рамки. Обсяг і вагу іноді взагалі не враховують, оскільки обмеженням маршрутів є час. У більшості компаній практично завжди планування виконується вручну по районах, при цьому часто є значні перепробіги і порушення часу доставки.
Хмарний сервіс автоматизації служб доставки ABM Rinkai TMS
Хмарний сервіс автоматизації служб доставки ABM Rinkai TMS дає змогу під час планування маршрутів враховувати всі важливі фактори: тимчасові вікна, забір і доставка в одному маршруті, планування динамічне, а не за районами. Однією з важливих функцій у системі є можливість повідомляти клієнтів про час доставки. Безумовно, клієнту приємно, коли його повідомляють, о котрій годині очікувати на доставку, крім того, це економить час перебування автомобіля або кур’єра на точці.
Сергій Котенко – співзасновник сервісу доставки збалансованого харчування – FoodEx, розповідає про автоматизацію доставки за допомогою системи ABM Rinkai TMS.
Автоматизація служби доставки їжі, піци, суші, осетинських пирогів тощо насамперед вирішує завдання швидкості доставки клієнту. Один зі світових лідерів “Domino’s Pizza” зробив швидкість своєю унікальною торговою пропозицією:
Якщо ми не доставимо вам піцу протягом 40 хвилин, ви отримаєте її безкоштовно!
І оптимізував під це всі процеси: прийом замовлення, виготовлення піци, доставка до клієнта. Така оптимізація процесів дала змогу компанії стати найвідомішою мережею піцерій у світі та покращити рівень прибутковості бізнесу.
Прибутковість цінних паперів американської піцерії Domino’s Pizza з моменту виходу на IPO у 2004 році виявилася вищою, ніж у Google (зараз належить холдингу Alphabet), яка вийшла на біржу приблизно в той самий час. На це звернули увагу аналітики CBinsights.
Таким чином, якщо розглядати саме доставку, то основним критерієм для планування є швидкість. Здебільшого від приймання заявки до доставки не має минути більше двох годин. Точки доставки щодня нові. Об’єм і вагу не враховують, тому що обмеженням маршрутів є час (винятком є доставка води). Однак, практично завжди планування виконується вручну по районах, так зручніше менеджеру, який планує маршрути, тому що здійснити динамічне планування без автоматизації досить складно. І хоча в службах доставки їжі часто є значні перепробіги, найчастіше економія не так важлива, насамперед для компанії важливо підвищити швидкість доставки. Погодьтеся, клієнту не дуже приємно отримати піцу, що охолола, або качку по-пекінськи. А не отримавши їжу вчасно, голодний клієнт наступного разу вибере іншу компанію.
Програма для служби доставки їжі, піци, суші тощо дає можливість планувати доставку таким чином, щоб встигати в точно обумовлений час і повідомляти клієнтів про час доставки.
Як автоматизувати службу доставки з ABM Rinkai TMS?
Перед тим, як автоматизувати службу доставки вашої продукції за допомогою хмарної програми ABM Rinkai TMS, ви можете взяти участь у наших відкритих вебінарах, в рамках яких ми ділимося практичним досвідом впровадження рішення, або вчинити рішучіше і звернутися до нас за індивідуальною зустріччю-презентацією.