Автоматизація невеликого магазину
Чи потрібна автоматизація невеликим магазинам і якщо потрібна, то навіщо. Необхідність в автоматизації великих національних роздрібних мереж ні у кого не викликає сумнівів, але думки розділяються, коли мова заходить про автоматизацію маленького магазину.
Занадто маленький магазин, асортимент невеликий, покупців мало, торгового персоналу також, та й бюджет на автоматизацію досить скромний. Але ж і невеликим роздрібним магазинам важливо контролювати і управляти бізнес-процесами. Для управління продажами важливо аналізувати конкурентів, ціноутворення, маркетинг. Для управління запасами аналізуються продажі, відстежуються залишки, здійснюється оперативне замовлення товарів. Робота з клієнтами передбачає розширення клієнтської бази, програми лояльності, зворотний зв’язок. Також з точки зору управління фінансами необхідно контролювати взаєморозрахунки з постачальниками, розраховувати зарплати.
Власнику невеликого магазину доводиться здійснювати оперативне управління самостійно, включаючи аналітику, планування і контроль виконання. Навіть маленька помилка може обернутися великими втратами.
Найбільш популярний аргумент проти автоматизації маленького магазину – це дорого. Однак якщо порівняти варіант автоматизації торгівлі для маленького магазина і фінансові втрати неавтоматизированного підприємства через несумлінність співробітників, затримок замовлення продукції, незадоволених покупців – аргумент про дорожнечу спростовується.
В середньому автоматизація маленького магазину окупається протягом 6 місяців, а вигоди від оптимізації управлінських бізнес-процесів стає очевидною відразу, як тільки Ви починаєте використовувати облікову систему в операційній роботі.
Варіанти автоматизації торгівлі для маленького магазину:
- Фасувати ваговий товар (сир, ковбаса, кондитерські вироби) до надходження на прилавок, ще на складі. Для цього на складі потрібно встановити електронні ваги з функцією друку етикеток зі штрих-кодами. Після надходження товарів на прилавок, викладати його.
- Зважувати товар на касі (овочі, фрукти). Тоді касир за допомогою електронних ваг без друку етикеток зважує товар, вводить код товару. При цьому вартість відображується автоматично.
Тобто продавець-касир швидко і безпомилково обслуговує і розраховує покупця, скануючи штрих-код товару за допомогою сканера штрих-кодів, зважує товар за допомогою електронних ваг.
Дані про поточні продажі доступні власнику невеликого магазину відразу в онлайн режимі, що зручно для аналізу поточних залишків і продажів, оперативного формування замовлень постачальникам, для формування збалансованого асортименту без затоварення магазину.
Завдяки автоматизації торговельних процесів невеликого магазину, можна збільшити товарообіг, знизити витрати і збільшити прибуток. А також власник маленького магазину отримує інструмент для прийняття ефективних управлінських рішень і подальшого розвитку.