Автоматизація складу роздрібної торгівельної мережі «Чудо маркет» за допомогою рішення ABM WMS
Оптимізація складу роздрібної мережі супермаркетів Чудо маркет за допомогою хмарного рішення ABM WMS.
Роздрібна мережа компанії включає в себе 24 супермаркети площею від 500 до 1500 кв.м. у Харкові, Харківській та Донецькій областях. Асортимент супермаркету нараховує 12000 найменувань товарів, серед яких продукти харчування, побутова хімія та промгрупа.
Передумови автоматизації складу за допомогою WMS на складі Чудо маркет
Автоматизація складу роздрібної мережі супермаркетів Чудо маркет розпочалася з аналізу поточного стану та процесів. Робота на складі ведеться за принципом 24/7 у режимі інтенсивного завантаження. Склад обладнаний фронтальними та поличковими стелажними системами. Адресна система зберігання була відсутня. Використання паперового носія мало ряд типових незручностей:
- Відсутність адресного простору та топології ускладнювала пошук місця зберігання та навчання нових співробітників, що збільшувало залежність від досвідчених
- Відсутність оптимального порядку обходу та неефективне розміщення товарів на складі збільшувало тривалість обробки замовлень
- Зупинка роботи складу щодо інвентаризації не дозволяла актуалізувати залишки у системі в міжінвентаризаційний період
- Мали місце товарні пересорти за рахунок відсутності верифікації товару за штрих-кодом
- Процес крос-докінгу уповільнений через пошук необхідної інформації на паперовому носії
- Відсутність механізму оперативної обробки проблемних ситуацій збільшувала час пошуку товару
Через це наявний функціонал зупиняв розвиток складських процесів та уповільнював обробку зростаючих навантажень на склад.
Впровадження WMS системи на складі Чудо маркет: цілі та завдання
Впровадження ABM WMS на складі роздрібної мережі було націлено в першу чергу на
побудову масштабованої та адаптивної під потреби бізнесу складської логістики
, з ефективним використанням площ та ресурсів.Завдання в рамках проекту:
- Повна автоматизація та оптимізація всіх процесів на складі згідно з описом складських процесів Заступника генерального директора Ладного Івана Андрійовича (прийом, розміщення, комплектація, крос-докінг, інвентаризація товару тощо)
- Програмний облік термінів придатності
- Збільшення швидкості обробки з допомогою вагового контролю
- Зменшення впливу людського фактора на утворення недостач та пересортів
- Гнучке налаштування системи запровадження нетипових процесів складу
- Можливість масштабування WMS системи під потреби компанії, що швидко зростають
- Інвентаризація без зупинки складу
- Обробка надходжень за способом pick-by-line та транзитних вантажів
- Можливість обліку тари
- Облік товару категорії «Овочі та фрукти»
- Контроль діяльності персоналу у реальному часі
- Білінг складських операцій
- Блок аналітичних звітів
- Наявність інструкцій щодо кожного процесу на складі
Результати автоматизації складу з ABM WMS
- Повна автоматизація роботи складу та відмова від роботи за допомогою паперового носія інформації на користь ТЗД
- Запуск процесу багаторівневої обробки товару за способом pick-by-line, на підставі потреби у відвантаженні товару. Багаторівнева обробка досягається за рахунок розбиття товару за категоріями, кратністю ящика, клієнтом
- Використання вагового контролю дозволило зменшити кількість кроків обробки замовлення за рахунок їх пропуску у разі успішного проходження контролю за вагою
- Використання візуального контролю надало можливість швидко та ефективно виконати перевірку наявності товару на палеті без поштучного контролю
- Використання динамічних етапів обробки документів і умовних переходів між ними, що налаштовуються, дозволило налаштувати різноманітні схеми обробки документів, у тому числі автоматичні без участі складських працівників
- Облік тари на кожному етапі руху товарів спростив схему обороту цього виду товарно-матеріальних цінностей
- Використання кількісного перерахунку замовлень перед початком роботи з додатковим аналізом перерахунку
- Параметричні стратегії розміщення та відбору дозволили без втручання розробників налаштовувати та вносити коригування у процесі роботи складу
- Складання замовлень з урахуванням пріоритетності замовлень, дати відвантаження та їх належності до маршрутних листів
- Об’єднання палет з товаром для збільшення ефективності заповнення палет
- Фіксація недостач та браку на будь-якому етапі обробки документа, з можливістю їх автоматичної обробки за умовами
- Консолідація товару, обробленого з різних складських процесів і в різних зонах складу у єдину зону консолідації з наступною його груповою обробкою
- Покрокова групова обробка замовлень з допомогою використання маршрутних листів
- Було надано блок аналітики та інструменти для моніторингу поточного стану на складі
В ході промислової експлуатації були відокремлені основні перваги впровадження програмного продукту ABM WMS:
Команда впровадження ABM WMS висловлює вдячність всім співробітникам складу за відмінно налагоджену взаємодію між ключовими департаментами компанії, а також за активну участь у процесі підготовки та запуску проекту. Окрема подяка топ-менеджерам компанії за ініціювання проекту та сприяння його успіху!