Ефективне управління запасами у магазині алкогольних напоїв
Чи знаєте ви, що світовий ринок алкогольних напоїв зріс на 1,6 трильйона доларів у 2022 році? Попит на алкоголь збільшується в геометричній прогресії, спричинений зростанням доходів і зміною культурних звичаїв.
Зростання ринку зумовлене факторами:
- Збільшення міського населення;
- Зростання доходів на ринках, що розвиваються;
- Молоді люди з високими сімейними доходами під впливом соціальних мереж мають легкий доступ до алкогольних напоїв;
Нові продукти та брендинг означають, що споживачі частіше споживатимуть нові продукти. Щоб залишатися конкурентоспроможним, вам потрібно не лише аналізувати попит, але й розуміти існуючу культуру споживання алкоголю. Наприклад, люди, які живуть у жаркому кліматі, матимуть інші переваги, ніж ті, хто живе в холодніших регіонах.
Роздрібний продавець повинен переконатися, що вони замовляють продукти точно та максимально використовувати простір на полиці. Ось чому власники бізнесу та керівники вищої ланки повинні автоматизувати свої процеси замовлення , щоб повністю розуміти управління запасами алкогольних напоїв. Це допомагає їм враховувати кожен аспект виробничого процесу.
Переваги автоматизації
Перше, що слід зрозуміти про управління запасами, це вимірювання показників ефективності. Без якісної та прозорої аналітики неможливо зрозуміти, чи на правильному шляху ваш бізнес.
Якщо показники ефективності управління запасами алкогольних напоїв та їх динаміка належним чином непроаналізована, тоді неможливо оцінити, наскільки добре ними керують, чи належним чином дотримуються процедури замовлення.
Багато фахівців відділу закупівель легко втомлюються від цих завдань, а значить, трудові ресурси використовуються неефективно. Оскільки асортимент алкогольних магазинів досить різноманітний, менеджеру доводиться опрацьовувати велику кількість замовлень, які зазвичай обробляються через Excel, а потім надсилаються постачальнику через месенджери або навіть телефоном.
Ще важливо відстежувати надійність постачальника та точність виконання замовлень. В зворотньому випадку це призводить до поганого або проблематичного управління запасами алкогольних напоїв.
Багато менеджерів схильні складати накази «інтуїтивно». Людина керується своїми інстинктами, а не даним якісної аналітики. Відповідно це призводить до ряду помилок. Наприклад, у магазинах алкогольних напоїв часто продають закуски з обмеженим терміном придатності, що може призвести до значних фінансових втрат.
Це означає, що через списання неминучі значні збитки. Грамотне управління замовленнями асортиментом, в даному випадку закусками, прямопропорційне до зростання чистих продажів уцілому, оскільки на цю категорію товарів припадає п’ята частина продажів у магазинах алкогольних напоїв.
Ось чому для власників магазинів алкогольних напоїв надзвичайно важливо розуміти правильне управління запасами в магазині алкогольних напоїв і знати, які інструменти їм потрібно використовувати для цього. Сьогодні цей принцип справедливий у більшості галузей промисловості, а не лише в алкогольному бізнесі.
Якісний інструмент для управлінні запасами алкгольних напоїв повинен мати ці функції:
- Методологія теорії обмежень;
- Якісна експертиза та досвід;
- Прозора та комплексна аналітика, широкий функціонал продукту;
- Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс користувача.
Щоб правильно використовувати наведене вище, ви також повинні виконати наступні кроки:
1. Централізація відділу закупівель
Якщо розподілити відповідальність за конкретні бізнес-процеси на різних співробітників і зняти навантаження з менеджерів, то продуктивність значно зростає. Крім того, за допомогою програм автоматизації управління запасами можна успішно керувати цілою мережею магазинів, не залучаючи зайвого персоналу. Це особливо актуально, якщо ваша програма містить єдині алгоритми підрахунку замовлень і аналітики.
2. Автоматизація замовлень
Автоматизація дозволяє використовувати ресурси ефективніше та звільнити час для стратегічних завдань. Вона оптимізує всі аспекти роздрібної роботи та дозволяє повністю контролювати обробку складських приміщень, відкриваючи нові рівні управління запасами алкогольних напоїв.
Автоматизація замовлення також допомагає з особливими логістичними умовами. За допомогою програми контролю запасів алкогольних напоїв ви можете контролювати кількість замовлень і автоматично формувати їх на задану суму з урахуванням який товар користується найбільшим попитом.
3. Управління запасами за товарними категоріями
Як згадувалося вище, дуже важливо розуміти, що такі категорії, як розливне пиво та закуски, потребують особливої уваги, оскільки вони є основою більшості алкогольних магазинів.
При замовленні важливо враховувати не тільки споживання цих товарів, а й неоднорідність попиту. Наприклад, вихідні зазвичай набагато прибутковіші, ніж будні.
Також необхідно враховувати рівень списання через вичерпаний термін придатності, залишковий термін придатності товару при надходженні, нерівномірність попиту на кожен день тижня, бажаний рівень обслуговування постачальника.
Якщо ви просто робите однакові замовлення для всіх категорій, тоді основні фактори не будуть враховуватися, що вплине на точність. Ось чому автоматизоване управління запасами алкогольних напоїв є таким важливим.
Ваші запаси у ваших руках, а система управління запасами допоможе вам досягти максимальних результатів. Зробіть це з системою управління запасами ABM Inventory. З нею наші клієнти помножують свої прибутки! Замовляйтеся презентацію, щоб дізнатися детальніше.