Автоматизована система поповнення запасів у продуктовому магазині
Сектор роздрібної торгівлі є інтенсивним, динамічним і висококонкурентним. Споживачі мають надлишок вибору – вони знають, чого хочуть, і хочуть це зараз.
Як ритейлер, ви повинні бути в змозі йти в ногу з постійно мінливою поведінкою споживачів, водночас залишаючись достатньо стабільним, щоб витримати будь-які виклики, з якими можете зіткнутися.
Тому вам краще подбати про те, щоб ваш ланцюг постачань працював як годинник. Це конкурентна галузь, і якщо ваш ланцюг не в змозі утримувати полиці повними високоякісної продукції, ваші клієнти підуть до інших постачальників. А якщо вони підуть, то навряд чи повернуться. Ось чому вам необхідне автоматичне поповнення запасів.
Що таке система автоматичного поповнення?
Перша версія системи автоматичного поповнення була сформована компанією Procter & Gamble в США ще в 1980-х роках. Тоді була розроблена концепція швидкого реагування на запити клієнтів і безперервного поповнення запасів, яка є ефективною і сьогодні.
Автоматичне поповнення – це вдосконалена версія концепції, яка використовується для відстеження продажів товарних категорій.
Ця технологія підвищує ефективність таких процесів, як:
- формування необхідного асортименту товарів
- грамотне поповнення запасів
- запобігання надлишку або нестачі товарів на складі
- проведення більш ефективних маркетингових кампаній
Ключовою умовою ефективної реакції споживачів є впровадження електронного обміну даними. Це є основою для автопоповнення, яке передбачає використання спеціального програмного забезпечення. Програма дозволяє в режимі реального часу відстежувати обсяги продажів продукції та отримувати інформацію про залишки товарів на складі та їх поставки. Також автоматичне поповнення запасів дозволяє прогнозувати попит на той чи інший товар, відповідно, і оперативно реагувати на всі зміни.
Важливою перевагою роботи з таким програмним забезпеченням є також більш ефективна робота з постачальниками.
Так, автоматизовані системи поповнення запасів відстежують точність, ефективність та швидкість поставок, і в результаті обирають найбільш відповідальних, ефективних та надійних постачальників.
Читати по темі: Як магазини алкогольних напоїв можуть ефективно управляти своїми запасами?
Однією з найцінніших функцій такого програмного забезпечення є автоматична генерація більшості звітів. Це важливо для менеджерів, які, як відомо, витрачають більшу частину свого часу на заповнення електронних таблиць. Система автопоповнення вирішує ці завдання автоматично, що дозволяє оптимізувати робочий час фахівців, даючи їм змогу зосередитися на більш важливих завданнях.
Як працює система автоматичного поповнення?
Автоматичне поповнення запасів – це багатофункціональне рішення, яке дозволяє відстежувати та аналізувати практично всі процеси купівлі-продажу з метою оптимізації управління запасами. На складі не повинно бути надлишків або нестачі товарів. Споживач повинен отримувати бажаний товар вчасно. Автоматизована система поповнення запасів задовольняє цю вимогу.
Як це працює:
- Програма інтегрується в торгову систему;
- У базу даних вносяться товари і одиниці обліку запасів, дані про постачальників;
- Система автоматичного поповнення запасів в режимі реального часу показує, де зберігаються запаси та їх кількість для більш зручного управління;
- Щодня аналізуються обсяги продажів певних категорій, оцінюються залишки, і, за необхідності, автоматично формується замовлення необхідних позицій;
- Система поповнення запасів дозволяє легко розставляти пріоритети і виділяти найбільш нагальні завдання для менеджерів;
- За допомогою програмних засобів проводиться комплексна аналітика динаміки запасів, попиту та інших показників;
- Проводиться аналіз роботи постачальників, що дозволяє оптимізувати логістику.
В такому випадку стає непотрібне ручне заповнення звітів і формування замовлень, що дозволяє заощадити до 90% часу менеджерів. Тому система автопоповнення – оптимальне рішення для роздрібних мереж, незалежно від їхньої специфіки.
Автоматизоване поповнення для успішного розширення торгової мережі
Розглянемо приклад нашого клієнта та успішного ритейлера – компанії Пчілка Маркет. Ця компанія має мережу так званих “магазинів біля дому” у 30 точках в одному місті. Вона користується високим рівнем споживчого трафіку та зберігає високі конкурентні показники, що характеризуються креативністю, інноваціями та амбіціями.
Наприклад, з вересня 2018 року по квітень 2019 року Пчілка Маркет відкрив 3 нові магазини, збільшив товарообіг на 8%, а продажі – на 7%. Компанія зберегла свій рівень персоналу, і, що важливо, автоматизація ланцюжка поставок досягла 80%.
Ось як ми це зробили:
- По-перше, Пчілка Маркет революціонізував свій ланцюжок поставок, застосувавши інтелектуальний підхід до управління запасами
- По-друге, він впровадив інноваційну систему звітності, яка дозволила компанії відстежувати свої показники ефективності в режимі реального часу
- По-третє, ритейлер почав відстежувати та аналізувати надійність, ефективність та продуктивність своїх постачальників і одразу зміг припинити співпрацю з нечесними або повільними постачальниками
Формула автоматизованого поповнення для Пчілки Маркет не є складною. ABM Cloud надав компанії легко інтегроване і технологічно просунуте рішення, яке допомогло їхньому бізнесу розвиватися за розумну ціну.
Як ABM Inventory впливає на ефективність бізнесу та ключові показники?
ABM Inventory – це потужний аналітичний інструмент, який генерує до 20 типів звітів щодня. Пчілка Маркет має понад 121 000 одиниць зберігання (SKU) на складі та 7 000 товарних категорій. Враховуючи такий обсяг діяльності, можна уявити, скільки звітів менеджерам компанії довелося б писати вручну, 90% часу витрачаючи на заповнення рутинних електронних таблиць.
Це було до того, як Пчілка Маркет звернулася до ABM Cloud за допомогою в автоматизації. Девід Дженнінгс, категорійний менеджер мережі супермаркетів, відмітив, що ABM Cloud це “абсолютна магія”.
“Усі запаси, за які я відповідаю, відображаються на інформаційній панелі. Я можу в режимі реального часу відстежувати найпопулярніші товари, акційні товари та нові запаси. Система генерує регулярні та термінові завдання для мене особисто, вказуючи на сфери, які потребують моєї негайної уваги. Мені більше не потрібно підраховувати надлишки запасів, швидкість обороту та залишки вручну”, – каже Дженнінгс.
Система обробляє дані в режимі реального часу і генерує щоденні, щотижневі, щомісячні або щоквартальні звіти про ABC-аналіз, продуктивність і надійність постачальників. Такий рівень автоматизованого поповнення запасів дозволяє менеджерам Пчілки Маркет зосередитися на стратегії, а не на операціях, що допомогло їхній компанії розвиватися.
Гнучкий підхід до автоматизації системи поповнення запасів
Пчілка Маркет відправляє в середньому 1300 – 1400 замовлень на день, саме тому автоматичне поповнення запасів є дуже важливим для компанії. Можливість відстежувати коливання попиту, продажів, поповнення запасів і т.д. важлива для будь-якого торгового бізнесу, але особливо для такого ритейлера, як Пчілка Маркет.
Затримка замовлень, прострочені або неякісні товари можуть зруйнувати ваш бізнес. Ось чому створення точної, ефективної та орієнтованої на цінність співпраці з постачальниками має бути першочерговою метою кожного ритейлера.
Завдяки ABM Cloud Пчілка Маркет тепер може відстежувати, контролювати, порівнювати та перевіряти всіх своїх партнерів по ланцюгу поставок, що ставить компанію далеко попереду своїх конкурентів.
Хочете застосувати модель успіху Пчілки Маркет до своєї команди або бізнесу? Тоді ознайомтеся з перевагами систем для управління рітейлом та дізнайтеся більше про успішні кейси тут.