Передумови
На момент старту співпраці клієнт використовував іншу систему, яка закривала потреби в автоматичному формуванні замовлень. Відділ управління товарними запасами складався з 3 працівників: керівника та двох менеджерів.
Разом з тим, керівництво компанії шукало більш ефективне, але схоже за логікою роботи рішення. Очікувалось, що новий софт допоможе покращити KPI та оптимізувати певні процеси управління замовленнями, а також буде враховувати зміну попиту по Fresh товарам в рамках тижня.
Мережа планувала перейти на нове рішення максимально швидко, тому надала чіткі дедлайни відключення від попередньої системи та переходу на нову.
Ключові цілі проєкту:
Хід проєкту
Стандартний процес впровадження системи ABM Inventory складається з трьох кроків:
Інтеграція
Підключення пілотного асортименту
Масштабування
Стандартний процес впровадження був адаптований під особливі виклики проєкту. Команда впровадження успішно провалідувала дані, провела навчання персоналу та пропрацювала тестові замовлення.
Навіть складні обставини, пов’язані з російською агресією та обстрілами українських міст, не перешкодили навчанню з управління системою: команди ABM Inventory та «Коло» щоденно взаємодіяли в режимі листування або онлайн-зустрічей.
Ефекти від інтеграції системи
Завдяки злагодженій співпраці команд, мережа “Коло” змогла вчасно та безшовно перейти з однієї системи автозамовлення на іншу, що дозволило забезпечити безперебійне постачання товарів по всій мережі.
Перехід на ABM Inventory відбувся на наступний день після відключення попередньої системи: одночасно по всій мережі, за всіма алгоритмами, з підключенням 100 % асортименту, формуючи майже по 5000 автозамовлень в пікові дні.
Щоб оцінити ефект від впровадження ABM Inventory, ми порівняли основні показники, зафіксовані в мережі «Коло» за 1-й квартал 2023, коли ще працювала попередня система, і 2-й квартал 2023 року, коли вже було впроваджено рішення від ABM Cloud. Результати дійсно вражають:
Якісні зміні
-
Автоматичний розрахунок прогнозованого попиту для нових товарів: раніше попит для нових товарів розраховувався комерційним відділом мережі та передавався до системи автозамовлення. Але зараз він автоматично розраховується в системі ABM Inventory за допомогою кластеризації, а потім враховується в перших замовленнях. Таким чином, комерційний відділ зняв цю задачу з команди — це вивільнило більше часу для вирішення стратегічних завдань та зменшило кількість помилок через вплив людського фактору.
-
Врахування сезонності в розрізі тижня: тепер система враховує зміну попиту в розрізі тижня за всіма товарами, за якими відбувається замовлення частіше, ніж раз на тиждень. Для таких товарів автоматично розраховуються коефіцієнти днів тижня, які корегують середньодобове споживання, в залежності від коливань попиту в різні дні протягом тижня. Особливо це актуально для будніх днів та вихідних.
-
Гнучке управління категорією Fresh: клієнт мав потребу в інструментах, які дозволяють масово впливати на рівень доступності товарів та кількість списань в категорії Fresh (в залежності від бізнес-цілей в той чи інший період). Одним з таких інструментів в ABM Inventory є параметр service level. За допомогою цього параметру можна збільшувати або зменшувати рівень доступності товарів і списань у категорії Fresh.
-
Формування звітів безпосередньо в системі: до впровадження ABM Inventory аналітичні звіти з запасів формувалися в ERP-системі. Але тепер у відділу управління запасами з'явилася своя спеціалізована система, яка має повний набір інструментів для аналізу та управління процесами. Крім ключової функції автозамовлення, в системі є різноманітна додаткова інформація про товари, замовлення, інсайти та аналітичний блок, який включає в себе більше 40 звітів для контролю, моніторингу та оптимізації процесу управління запасами. «Сумнівні залишки» — звіт, який планують використовувати першим. Він виділяє товари, які зазвичай мають регулярні продажі, але показують залишок без продажів. Така ситуація свідчить про дві можливі проблеми: або товар не було виставлено на полиці, або в обліковій системі зазначено некоректний залишок.
-
Зауважимо, що в системі клієнта налаштовано процес автоматичного перерахунку крос-док замовлень у момент приїзду цих товарів до РЦ. Такий підхід дозволяє більш точно й актуально здійснювати їх розподіл за ТТ, оскільки ситуація щодо наявності товарів може бути різною на момент першочергового розрахунку і на момент поставки.
Ми цінуємо, що ви зацікавились саме нашими продуктами. Один з наших співробітників зв'яжеться з вами найближчим часом. Гарного дня!