«Дивоцін» розширює торговельну мережу та пришвидшує обробку замовлень за допомогою ABM Inventory
Про компанію
«Дивоцін» — це західноукраїнська мережа супермаркетів, яка працює в форматі «жорсткий дискаунтер». Компанія акцентує увагу цільової аудиторії на доступних цінах, які на 15–30 % нижчі за середньоринкові. Магазини розташовані у передмістях. На полицях мережі представлено 1200 SKU. Мережа співпрацює як з представниками роздрібної торгівлі, так і ринком B2B.
До впровадження ABM Inventory
Керування запасами:
через модуль автозамовлень в обліковій системі ERPv.8 (в напівавтоматичному режимі).
Комерційний підрозділ:
директор, 8 менеджерів з постачання (з обовʼязками менеджера з постачання та категорійного менеджера), 1 менеджер ЗЕД, 3 спеціаліста з відділу моніторингу, 1 менеджер по роботі з АВМ Inventory.
Метод розрахунку потреби:
прямолінійний, без врахування історії життя SKU.
Аналітика:
нестача якісних даних.
Керівництво планувало розширення мережі. В період впровадження системи відкрито 2 магазини, через місяць після впровадження — ще 5. Наразі вже заплановано нові відкриття магазинів, в тому числі у північних та східних регіонах Україні.
Масштабування бізнесу створило необхідність зменшити ручні режими та замінити їх автоматичними. Компанія шукала рішення, яке б дозволило зменшити операційні витрати часу на обробку замовлень задіяного персоналу. Крім того, турбувала відсутність якісної аналітики (особливо візуалізації та інформативності в звітах), необхідної для прийняття управлінських рішень.
Процес впровадження системи
Як зазначає ПМ проєкту, впровадження відбувалося швидко, без ускладнень та в рамках, які було закладено в дорожню карту. Цьому сприяла професійність кожної з ланок, задіяних у впровадженні, а також докладний та прозорий опис бізнес-процесів від керівництва компанії “Дивоцін”.
Етапи впровадження: налаштування системи, вивантаження даних та синхронізація з обліковою системою, навчання команди, тонке налаштування.
Задіяний в проєкті персонал: комерційний директор, 2 спеціалісти відділу моніторингу та 7 категорійних менеджерів. На останніх етапах впровадження до команди приєдналася менеджер з постачання, на яку, в подальшому, були передані обовʼязки категорійних менеджерів з рутинної роботи по аналізу запасів та формуванню замовлень
Комунікації: проведення регулярних стендапів, створення 2 окремих робочих чатів для різних команд, формування переліку технічних документів та довідкової бази знань.
Менеджери мережі швидко сприйняли нову інформацію щодо налаштування та керування системою. Вони активно опановувати ABM Inventory вже з перших днів навчання, що допомогло оминути складнощів в адаптації та прискорити процес навчання. Наприкінці залишилось тільки познайомити менеджерів з елементами специфічних налаштувань та використання модуля звітності.
Мотивація та активна залученість менеджерів комерційного департаменту сприяли формуванню слушних коментарів та побажань стосовно налаштувань системи. Отримані глибокі знання допомагають і після впровадження отримувати запити та побажання для подальшого спільного розвитку функціоналу.
Ключові ефекти впровадження ABM Inventory
В результаті впровадження вдалося:
- Автоматизувати більшість рутинних процесів управління запасами.
- Отримати якісні дані аналітики для прийняття управлінських рішень.
- Пришвидшити процес формування і обробки замовлень.
- У кілька разів скоротити трудовитрати.
«Система ABM Inventory забезпечила більш точне прогнозування попиту завдяки зменшенню впливу людського фактору на кількісні показники. Також ми отримали інструменти та механізми детального аналізу оборотності, що дозволило зменшити витрати навіть у період економічної нестабільності воєнного стану,» ділиться Віктор Фоменко, комерційний директор компанії «Дивоцін».
Аналіз надлишків та втрачених продажів дозволив не потрапляти в Out-of-stock при вузькій матриці «соціального» переліку товарів (особливо в умовах бізнес-формату «жорсткого дискаунтера»). Аналіз «мертвого запасу», в свою чергу, дозволив вивільнити кошти за рахунок приділення уваги товарам, за якими відбулося зменшення попиту.
До команди приєднався новий менеджер, відповідальний безпосередньо за керування запасами за допомогою ABM Inventory. Завдяки змінам 4 категоріних менеджера мають змогу зосередитись на більш стратегічних завданнях, таких як робота з постачальниками та забезпечення вигідних умов для компанії.
Результати впровадження:
- Підключений до автозамовлення асортимент — 84,2 %.
- Надлишки за підключеними товарами зменшилися на 15,98%, у категорії Фреш — на 49,09 %.
- Доступність за підключеними товарами — збільшилася на 10,8 %.
- Оборотність за підключеними товарами — пришвидшилась на 23,08% (з 45,5 до 35,0 днів), у категорії фреш — пришвидшилась на 18,84% (з 6,9 до 5,6 днів).
Торговельна мережа «Дивоцін» продовжує спостерігати позитивний ріст показників та якісний ефект від впровадження системи ABM Inventory. Автоматизація процесів управління запасами дозволила більш ефективно реалізувати розширення мережі, налагодити постачання у вже існуючі точки та використати отримані дані аналітики для оптимізації роботи з новими магазинами.