Ефективність роботи роздрібного магазину
Оцінити ефективність роботи роздрібного магазину – завдання не з простих. Формування подібної системи зазвичай зводиться до детального аналізу і виміру цілого ряду показників.
Показники ефективності роботи роздрібного магазину
- Коректність отриманих даних.
Реальні фінансові показники і дані по продажах.
- Релевантність.
Отримані в процесі аналізу показники повинні відповідати місяцю, за який проводиться аналіз, а також магазину.
- Своєчасність отримання інформації.
Для проведення аналізу ефективності бажано використовувати свіжу інформацію. Вона дозволить оперативно змінити систему управління, виключити ймовірні прорахунки і налагодити роботу роздрібного магазину.
- Періодичність аналізу і отримання необхдіних даних.
Даний процес слід проводити регулярно, а не раз у квартал чи півроку. Оптимальний варіант – 1 раз на місяць.
Способи оцінки ефективності роботи роздрібного магазину
Для проведення подібних розрахунків використовується сукупність способів. Найбільш оптимальним варіантом є постійне формування звітів, на підставі щомісячно отриманих даних. Для цього повинні бути розроблені спеціальні звітні форми, в які будуть вноситися ключові показники ефективності роботи магазину. До їх складу слід віднести чотири розділи даних:
- Інвестиції. Проводиться аналіз нових проектів і ефективність вкладених у нього інвестицій.
- Рух грошових коштів (основні статті доходів і витрат).
- Звіт про одержаних прибутках і можливих збитках.
- Основні показники. Потрібен актуальний аналіз статей бюджету роздрібного магазину і руху коштів.
Основні коефіцієнти ефективності магазину
З їх допомогою можна визначити основні показники, які стосуються роботи роздрібного магазину і надалі зробити кроки для виправлення проблемних ситуацій. До них слід віднести:
- відношення виручки до торгової площі (можна визначити прибутковість торгової точки з 1 м.кв.);
- відношення коефіцієнтів ефективності магазину (отриманий прибуток магазину та його витрати);
- конверсія всіх відвідувачів (демонструє співвідношення клієнтів які зайшли до магазину і реальних покупців);
- відношення отриманої виручки до наявного персоналу магазину (ефективність оцінки роботи персоналу);
- обіг товарів (розраховується на основі наявності в роздрібному магазині товару на аналізований період);
- коефіцієнт динаміки кількості покупок, кількості покупців (кількість наявних чеків) і середньої суми покупки;
- відношення торгової площі до розміщеного асортименту.
Аналіз розрахунку дозволить власникові роздрібного магазину оперативно, грунтуючись на прозорих даних, контролювати роботу торгової точки.