Формування ціни на товар
Роздрібна ціна – один із ключових факторів, який впливає на прибуток магазину. Щоб бізнес не був збитковим і приносив дохід, ціна повинна бути вище собівартості товарів.
Формування ціни
Існують фактори, які впливають на формування ціни:
- купівля товарів для їх подальшої реалізації;
- витрати, супутні діяльності торгової точки (оренда приміщення, податки, платежі за комунальні послуги, оплата заробітної плати персоналу та ін.);
- ціна логістичних послуг;
- частка прибутку, яку планує отримати власник магазину
Є кілька підходів до формування роздрібної ціни на товари:
Психологічна ціна. Ціни встановлені на такому рівні, який є справедливим за версією клієнтів. Наприклад, більш дорогий товар – значить більш якісний. Часто застосовується прийом – установка ціни, що закінчується на «п’ять», «сім» і «дев’ять».
Ціни, рекомендовані виробником. Часто невеликі магазини використовують рекомендовану виробником ціну в якості орієнтиру при визначенні відпускної ціни з урахуванням торговельної націнки.
Дуже низька ціна на деякі групи товарів. Деякі товари в магазині можуть реалізовуватися за собівартістю для залучення покупців, які купують інші групи товарів за ціною з великою націнкою.
Маржа прибутку. Вартість продукції формується завдяки додаванню маржі прибутку (відсотка) до ціни товару.
Ціни, схожі з цінами конкурентів. Формування ціни за допомогою моніторингу цін конкурентів. А так як ціни однакові з конкурентними магазинами, для утримання покупців проводяться заходи з підвищення рівня сервісу обслуговування, розширення асортименту.
Подвоєння. Закупівельна ціна на товар помножується на 2. Отриманий показник є роздрібною ціною товару. Перевага підходу – простота.
Ціноутворення «дискримінаційне». Продаж товару за цінами незалежно від витрат. Установка дискримінаційної ціни здійснюється в різних формах:
- залежно від сегмента покупців – наприклад, продаж одного і того ж товару в звичайному магазині і в магазині “люкс” за різною ціною;
- залежно від варіанту товару – різні версії товару продаються за різними цінами, але без урахування різниці у витратах;
- з урахуванням місцезнаходження – товар продається за різною ціною в різних місцях, хоча витрати для цих місць однакові;
- з урахуванням часу – ціни змінюються в залежності від сезону, дня тижня, часу доби.
Так чи інакше ідеальний спосіб формування ціни в магазинах залежить від існуючих витрат. Правильна ціна на товар – та, яку покупець готовий заплатити за товар, приносячи магазину прибуток.