Ланцюги постачань: як перетворити інновації на гроші за допомогою Supply Chain Management
Структура статті:
- Управління ланцюгами поставок, як основа бізнес-процесу
- Основні фактори управління ланцюгами поставок
- Методологія DDMRP як спосіб перетворити інновації для ланцюга постачання на гроші
Управління ланцюгами постачань, як основа бізнес-процесу
Що включає в себе поняття ланцюга постачань? Борис Старинський, експерт з управління ланцюгами постачань за допомогою ТоС, 6 Sigma & DDMRP, розповідає про те, що означає поняття “управління ланцюгами постачань”, що необхідно для ефективного ефективного управління і які грошові результати принесе поліпшення інформаційного обміну та побудови системи “витягування”.
Управління ланцюгами постачань – це координація бізнес-процесів: матеріальних, інформаційних та фінансових потоків між учасниками ланцюга постачань для досягнення оптимального поєднання оперативності та ефективності.
Кінцевою метою ефективної системи управління Supply Chain є наявність товарів у потрібній кількості та місці, вчасно і за вигідною ціною, при цьому підтримуючи високий рівень сервісу.
Найчастіше, на підприємстві, ланцюг постачань дефрагментований, і для коректного вимірювання його ефективності, нам необхідно дивитися на систему в цілому. Те, що можна вважати “ефективним” в одній частині ланцюга, може негативно вплинути на іншу сферу бізнесу.
Яким би не був ланцюг постачань і під яким би кутом ми його не розглядали, завжди є сенс заміряти два ключові показники – оборотність запасів і швидкість реакції на зміни ринку.
Борис Старинський, експерт з управління ланцюгами постачань, власник компанії ABM Cloud.
Основні фактори управління ланцюгами постачань
Ефективна концепція управління базується на двох основних факторах:
- Поліпшення рівня інформаційного обміну
- Побудова системи “витягування” замість «виштовхування»
Управління ланцюгами постачань являє собою потік матеріалів, інформації та фінансів. Матеріальні потоки включають розподіл, рух і зберігання товарів або матеріалів. Інформаційні потоки дають змогу різним партнерам планувати та координувати спільні дії. Ефективний обмін інформацією вимагає застосування сучасних технологій, а також готовності до співпраці та інтеграції. Підприємства, інтегровані в ланцюг постачань, будуть “пов’язані” одне з одним за допомогою матеріальних та інформаційних потоків. Робота в такому тандемі дасть змогу управляти системою як єдиним цілим, це поліпшить ефективність управління попитом у глобальному масштабі.
Побудова системи “витягування” – управління запасами по всьому ланцюгу має здійснюватися на підставі фактичного споживання. На основі буфера розраховуються цільові рівні запасів. Ці рівні враховують час постачання і мінімальну партію продукції для кожного SKU. Так підвищується швидкість реакції на попит і зменшується рівень запасів у системі.
Методологія DDMRP як спосіб перетворити інновації для ланцюга постачань на гроші
У сучасному світі потрібне унікальне рішення для проблем, пов’язаних із виробництвом і зберіганням продукції по всьому ланцюгу постачань. Керол Птак і Чед Сміт – американські експерти в галузі Supply Chain Management. Вони розробили нову методологію, яка орієнтована на попит.
Модель управління ланцюгами постачань DDMRP (Demand Driven Material Requirements Planning – планування матеріальних потреб на підставі попиту) – це унікальна концепція управління матеріальними запасами у виробництві та в рамках всього ланцюга. За кілька років DDMRP впровадили такі світові лідери як Coca-Cola, Michelin, Kormotech, Monomakh, Aptiv та інші.
Прозорий і повноцінний менеджмент всього ланцюга постачань – від планування закупівель і виробництва до розподілу по всій мережі за єдиною логікою з метою максимального забезпечення попиту та оперативного реагування на зміну в рівні запасів у кожній з ланок.
Буфери кожного місця зберігання гнучко реагують на зміни в рівні продажів даної локації, варіабельність споживання, враховують логістичні умови: скільки необхідно часу на поставку, якими мінімальними партіями везе товар постачальник тощо.
Глобальне управління всією системою за єдиними критеріями поповнення і з урахуванням особливостей кожної ланки дає змогу, з одного боку, прискорити реакцію на попит, підвищити наявність запасів на кожному рівні, а з іншого – оптимізувати запаси по всій мережі.
Методологія DDMRP – це інновація, яка допоможе вам:
- Збільшити продажі компанії на 20% і вище
- Знизити запаси на складах на 40-60%
- Скоротити Lead Time на 10%
Методологію DDMRP обирають і впроваджують компанії по всьому світу. Розглянемо успішні кейси світових компаній:
Oregon Freeze Dry – компанія виробляє суху заморожену продукцію. Після впровадження DDMRP, компанія отримала результати:
- Збільшення продажів на 20%
- Скорочення запасів на одному підрозділі на 20% і на 60% – на іншому
- У фінансовому вираженні запаси скоротилися на $ 2 млн.
LeTourneau Technologies – американський виробник важкого будівельного обладнання. Компанія впровадила методологію DDMRP на одному заводі, а на іншому заводі продовжувала використовувати традиційну MRP-систему. В обох заводів були однакові ресурси, переліки матеріалів і персонал, що планує.
Після трьох років використання моделі DDMRP, перший завод:
- Наростив доходи з $270 мільйонів до $620 мільйонів, при зростанні матеріальних запасів тільки на $80 мільйонів
- Час виконання замовлень скоротився на 50%
- Повернення на інвестиції з 4% до 22%
Завод із традиційною MRP-системою зазнав подібного зростання в доходах, але обсяг матеріальних запасів також зріс пропорційно. Коли на підприємстві почалася криза, DDMRP-завод був оснащений запасами в правильних місцях, тоді як на заводі з MRP-системою були зайві накопичення матеріально-технічних ресурсів.