Мерчандайзинг спортивних товарів: правила ефективної викладки
Мерчандайзинг спортивних товарів у магазинах перегукується з викладкою одягу. Тут також важлива присутність усіх ходових розмірів, правильна навігація і зонування, зручна організація примірочних і допомога консультантів. Разом з одягом тут представлений спортивний інвентар і різні аксесуари. Правильна викладка допомагає відвідувачеві швидко орієнтуватися в торговельному залі та знаходити всю необхідну продукцію. Як краще представити товар у спортмаркеті – читайте в цій статті. З матеріалу ви дізнаєтеся:
- яка існує класифікація спортивних магазинів;
- як краще організувати викладку;
- які сучасні технології допоможуть в управлінні мерчандайзингом спортивних товарів.
Формати спортивних магазинів
Класифікація спортивних маркетів відбувається за представленим у них асортиментом, це можуть бути:
- магазини, що представляють продукцію одного бренду, вони невеликі за площею і не мають у своєму розпорядженні спеціалізованого спортивного обладнання;
- магазини з різноманітним брендовим асортиментом, це можуть бути великі маркети, з поділом товару на різні категорії: діти, чоловіки, жінки, а також за видами спорту;
- спеціалізовані магазини, які надають не тільки спеціалізований одяг, а й інвентар (лижне обладнання, скелелазіння).
Незважаючи на відмінність форматів, у торговельному залі використовують схожі принципи викладення: за кольорами, брендами та навігацією. Правильний мерчендайзинг спортивних товарів робить процес покупки приємним і збільшує середній чек.
Мерчандайзинг спортивних товарів: викладка по кольорам
Найчастіше активний відпочинок асоціюється з енергійними кольорами – червоним, жовтим, помаранчевим тощо. Викладка товарів за кольорами переважно орієнтована на жіночу аудиторію. Якщо комбінувати контрастні кольори та відтінки, це значно збільшить зростання імпульсивних покупок і приверне підвищену увагу до різних моделей колекцій. Але колірне викладення – це скоріше допоміжний інструмент, адже покупці цінують швидкість і зручність пошуку.
А щоб кольори сприймалися яскраво, важливо забезпечити правильне освітлення. Якщо порівняти з іншими магазинами – у спортмаркетах часто використовують активне і динамічне освітлення холодного спектра дії. Це дає змогу чіткіше визначати контури предметів і надавати торговому залу динаміки. Для того, щоб створити необхідні асоціації зі спортивним об’єктом, вітрини, касові зони, примірочні кабіни та проходи освітлюються по-різному.
Викладка по брендам для спортамаркетів
Такий спосіб викладки найкраще працює у випадку з іміджевими спортивними товарами, що належать до високого цінового сегменту. Якщо ваш магазин середнього цінового сегмента, рекомендується використовувати спочатку викладку за видами, а потім – за брендами.
Викладка товарів за брендами має свої мінуси. Якщо покупець не є прихильником конкретного бренду, у нього можуть виникнути проблеми з навігацією в торговельному залі, і він не зможе повною мірою ознайомиться з асортиментом товарів.
Мерчандайзинг спортивного магазину – це не просто красиве розміщення товарів на полиці. Грамотна й ефективна викладка заснована на аналізі даних. Для цього необхідно регулярно отримувати звіти з продажу магазину, віддачі з 1 м² торгової площі, проводити АВС-аналіз. Найчастіше, вручну практично неможливо це здійснити.
Система ABM Shelf допоможе правильно вибудувати процес мерчандайзингу в компанії. Блок аналітики надасть повну інформацію про ефективність викладки, а мобільний застосунок забезпечить контроль за виконанням планограм.
Вітрина – візитна картка магазину
Мерчандайзинг спортивних товарів у магазині починається ще до входу в магазин. Покупець має зробити вибір на користь саме вашого магазину, помітити його з десятків схожих. Тому перша порада ефективного мерчандайзингу спортивного магазину – приділіть увагу вивісці, фасаду будівлі, оформленню вітрин і облаштуванню території перед магазином, якщо вона є.
Навігація у спортивному магазині
Для спортивних магазинів, орієнтованих на масового покупця, застосовується навігаційна система викладки. Товари в торговельному залі розподіляються за видами та призначенням. Візьмемо одяг: спочатку поділяють на зони – чоловічу та жіночу, а потім викладка розділяється за призначенням – для бігу, для фітнесу, футбольні форми.
У магазинах з таким форматом викладки здійснюється набагато більше імпульсивних покупок. Покупки можна також стимулювати, розміщуючи аксесуари біля каси.
Представляйте асортимент, співвідносячи товари, що доповнюють один одного. Наприклад, біля термобілизни варто розмістити утеплені шкарпетки. Дуже добре, якщо клієнт про щось не подумав заздалегідь, але в магазині зрозумів, чого йому бракує, – тоді враження про покупку залишаться тільки позитивними.
POS-матеріали у спортивних магазинах
Найчастіше, людина йде в спортивний магазин з конкретним запитом, наприклад, купити кросівки для занять у спортзалі. Тому важливо не тільки виділити стенд зі спортивним взуттям, а й розмістити всю необхідну інформацію про товар.
Добре працюють інформаційні постери. Якщо ви не хочете перевантажувати торговий зал великою кількістю POS-матеріалів, використовуйте QR-коди біля кожного товару. Тоді клієнт зможе докладніше дізнатися про властивості продукту: матеріали, колекції, призначення та унікальні характеристики. Що стосується взуття, добре, якщо поруч із ціною буде інформація про те, які розміри є в асортименті.
Варто позначити відвідувачам, де нова колекція, а де розпродаж старої. І той і інший варіант може приваблювати однаково різних людей.
Атмосфера магазину має “заряджати” емоціями, тому розміщуйте динамічні рекламні плакати, екрани з яскравими роликами, використовуйте драйвовий плейлист. Манекенів теж варто обирати не статичних, а в русі, що імітують заняття спортом. Допоможуть і тематичні інсталяції, наприклад, баскетбольне кільце, ділянка із зеленим газоном, де можна розкласти м’ячі. Нині люди ходять до магазинів не лише за товарами, а й за враженнями, тому виграє той, хто дарує емоції.
Сучасні технології для спортивних магазинів
Спортивні бренди світового рівня давно зрозуміли, що технології – це конкурентна перевага будь-якого рітейлера. Автоматизація внутрішніх процесів допоможе спростити і прискорити роботу фахівців магазину, а сучасні рішення – подарують відвідувачам незабутні враження. Тому компанії інвестують у розробку додатків, які засновані на доповненій реальності. Наприклад, Nike впровадили онлайн-примірочну, а бренд Timberland у своїх магазинах-флагманах впровадили інтерактивні дзеркала-примірочні, де ви можете побачити, як на вас сидітиме той чи інший товар. Такі рішення можуть подарувати незабутній купівельний досвід, про який захочеться розповісти. Чудовий ефект справляють і своєрідні зони тестування, де покупець може випробувати товар у справі. Це може бути бігова доріжка, на якій можна трохи пробігтися в кросівках і точно визначитися з вибором.
Технології для оптимізації внутрішніх процесів націлені на спрощення операційної діяльності, наприклад, створення планограм та їх виконання.
Дізнатися більше про те, як автоматизувати ці процеси ви можете за посиланням або відео нижче.