Ефективне управління запасами на виробництві чаю Мономах: як збільшили продажі на 59%?
Мономах – компанія № 1 в Україні з виробництва чайно-кавової продукції. На початкових етапах своєї діяльності компанія займалася імпортом фасованого чаю з інших країн світу, пізніше перейшла на імпорт не розфасованої сировини. На сьогоднішній день це сучасна фабрика з виробництва, переробки та фасування чаю і кави.
Цікаві факти про компанію Мономах:
- Компанія випускає 10 тисяч тонн продукції щороку.
- Якість продукції контролюється на кожному етапі виробництва.
- Компанія має 250 позицій власного бренду.
- Разом із private label – 1500 найменувань чаю та кави.
- Сировина надходить на фабрику від сертифікованих компаній.
- 75 компаній довіряють фасування продукції ВТМ, такі як: Штраус Україна, ЕС ДЖИ Продакшн, АТБ, METRO, Fozzy Group, Ашан, Novus.
Складнощі в управлінні запасами. Передумови проекту.
Керівники компанії Мономах запросили експертів команди INTUIFLOW на своє виробництво – для аудиту системи управління запасами, обстеження поточних процесів з управління ланцюгами поставок.
Після обстеження було виявлено такі сильні сторони організації виробництва:
- багаторівневий контроль якості продукції;
- сучасні технології фасування;
- високий рівень виробничих потужностей.
Під час обстеження так само було виділено складнощі в управлінні запасами:
- Дефіцити сировини.
- Напівавтоматичний режим формування замовлень.
- Управління довгим переліком SKU в таблицях Excel.
- Відсутність взаємозамінності співробітників компанії.
- Відсутність контролю виконання замовлень постачальниками сировини.
- Відсутність реактивного аналізу змін рівня товарних запасів.
- Відсутність централізованої системи управління даними.
Передпроєктні цілі компанії Мономах:
- Забезпечення наявності необхідної продукції для задоволення вхідного попиту.
- Ефективне управління запасами по ланцюгу поставок.
- Зниження запасів сировини та готової продукції.
ТОП 3 особливості чайного бізнесу в Україні, які впливають на ефективне управління запасами
- Перша особливість чайного бізнесу в Україні, як підтвердив Володимир Ропало (заступник генерального директора з виробничої логістики в компанії Мономах), полягає в тому, що Україна не є країною-виробником. Чай – це повністю імпортована сировина, тож Lead-time становить 3-3,5 місяці.
- Наступна складність чайного виробництва полягає в сезонності продажів. Пов’язано це зі збільшенням споживання гарячих напоїв восени – взимку, і спад навесні – влітку.
- І остання особливість: сезонність закупівель. Є певні місяці в році, коли сировину закуповувати набагато вигідніше. Це залежить від урожайності та курсу валют.
Керівництво АТ Мономах усвідомило, що для ефективного управління виробничими запасами в компанії бракує певного інструменту або системи, яка могла б впоратися з особливостями бізнесу.
Чому для управління запасами компанія Мономах обрала систему INTUIFLOW?
INTUIFLOW значно відрізняється від інших систем унікальною методологією управління запасами Demand Driven MRP (планування потреби в матеріалах на підставі реального попиту). Ця методологія увібрала в себе найкращі світові практики організації виробництва і постачання – ТОС, Lean, 6 Sigma, DRP, MRP і значний блок інновацій. Ключові ефекти від впровадження цієї методології: зниження запасів до 40%, зростання продажів від 20% і підвищення рівня сервісу.
Під час ознайомлення з методологією і хмарним продуктом INTUIFLOW важливу роль зіграло те, що співробітники компанії Мономах звернули увагу на результати впровадження системи у таких компаніях, як: Kormotech, Coca-Cola Beverages Africa, Michelin.
Середні показники по впровадженню INTUIFLOW в FMCG секторі:
- Зниження запасів на 50%
- Підвищення Service Level на 20%
- Скорочення Lead-time на 45%
Після всіх названих причин, керівництво компанії Мономах ухвалило однозначне рішення – впровадження системи управління запасами INTUIFLOW, що заснована на унікальній методології Demand Driven MRP.
Навчання:
Процес впровадження на всіх етапах супроводжувався навчанням користувачів:
- Семінар-тренінг – це розгорнуте навчання концепції методології управління запасами DDMRP, наприкінці якого перевіряють знання співробітників за допомогою спеціальних тестів.
- Повне навчання роботі з програмою INTUIFLOW. Надання відео-уроків, де показано, як правильно працювати з алгоритмами та налаштуваннями програми.
- Ознайомлення та навчання співробітників правильній роботі зі звітністю системи.
Володимир Ропало зазначив, що поетапне навчання відбулося досить швидко, після 2-3 тижнів співробітники компанії мали можливість повноцінно працювати з програмним забезпеченням.
Які результати в управлінні запасами АТ Мономах після впровадження технологій?
В АТ Мономах було впроваджено автоматизовану систему управління запасами INTUIFLOW, яка працює на основі алгоритмів передової методології Demand Driven MRP. На даний момент під управлінням системи перебуває 100% всієї активної номенклатури.
Протягом 2 років роботи було досягнуто таких результатів:
Перший сезон роботи:
- Зростання продажів на 30%
- Зростання запасів на 27%
Другий сезон роботи:
- Зростання продажів 59%
- Зростання запасів на 2%
- Створено процес замовлення на поставку
- Автоматизовано замовлення на постачальників і у виробництво
На сьогоднішній день співробітники ABM Cloud відділу Customer Success продовжують активне спілкування з персоналом АТ Мономах, надають підтримку і допомогу з усіх питань. У зв’язку з розвитком програмного забезпечення і додаванням нового функціоналу, оновлення версій відбувається безшовно і не вимагає активної участі персоналу клієнта.
Компанії АТ Мономах вдалося досягти ключових результатів в ефективному управлінні запасами завдяки тому, що вся команда професіоналів була зацікавлена і залучена в процес впровадження.
Методологія DDMRP істотно спростила управління запасами. Вдалося це завдяки команді однодумців, які не бояться змін. Тепер жодних Excel-таблиць, тільки дані, взяті з системи INTUIFLOW.
Володимир Ропало, заступник генерального директора з виробничої логістики.