Оновлення ABM Inventory: нові функції та можливості
ABM Inventory – система автоматизації управління запасами, що забезпечує оптимальну кількість запасів у кожній торговій точці відповідно до попиту за допомогою алгоритмів машинного навчання та штучного інтелекту. Можливості системи дозволяють прогнозувати продажі, ефективно розподіляти запаси та автоматизувати процес їхнього поповнення для забезпечення безперервного зростання бізнесу. І це відбувається завдяки постійному вдосконаленню ABM Inventory. Саме про нові можливості та функції розкажемо у цій статті.
Функціонал прогнозування попиту
Цей функціонал дозволяє прогнозувати продажі не лише для замовлення товарів, але і для планування фінансової та операційної діяльності. Швидкий доступ до прогнозів забезпечений у системі автозамовлення. При цьому є як короткострокові, так і довгострокові прогнози. Короткострокові прогнози можна виводити у розрізі тижнів на найближчий квартал, а довгострокові – на рік вперед, вже по місяцях.
Зручним способом представлення інформації є графік, на якому можна побачити історичні та нормалізовані продажі, прогноз та кількість складів, по яких проведені розрахунки. Для обʼєктивної оцінки важливо мати розуміння не тільки фактичних (історичних) продажів, але і додатково обробляти їх на предмет виключення акцій та заміни втрачених днів на потенційну продажу.
Звіт постачальникам
Ми створили гнучкий звіт в нашій системі, який дозволяє з різною дискретністю (тиждень, місяць) та з різною деталізацією формувати та надавати постачальникам необхідну інформацію для забезпечення вчасності поставок та високого рівня сервісу.
У звіті в першу чергу розраховується інформація про розмір прогнозованих закупівель на основі даних про упаковки, прогнозовані продажі, викладки, графіки замовлень та інші фактори, які впливають на рівень замовлення.
Push-функціонал
Однією з основних причин використання Push-функціоналу з центральних складів є необхідність якнайшвидшого розпродажу залишків товару, особливо тих, які виводяться з асортименту або є сезонними. Для цього в систему включений алгоритм, який розподіляє запаси РЦ таким чином, щоб вони мали максимальний товарообіг. Таким чином, товар доставляється до тих магазинів, де його можна найшвидше продати порівняно з іншими магазинами мережі.
Мобільний додаток
Для зручності аналізу рівня запасів та виявлення причин втрачених продажів, в ABM Inventory була розроблена бета-версія мобільного додатку. Він дає змогу швидко сканувати штрих-код товару прямо в торговій точці мережі та проводити аналіз.
Використовуючи функціонал додатку, можна дізнатись, чи є товар на залишках магазину, чи він вже виставлений на полиці, чи в дорозі якийсь товар в магазин, які його середні продажі, які додаткові характеристики товару (наприклад, чи є він топовим товаром, хто відповідає за замовлення, хто постачальник і т. д.). Це дозволяє збільшити ефективність аналізу рівня запасів та виявлення проблем у роботі магазинів.
Модуль Promo Tools
Модуль Promo Tools є новим інтегрованим рішенням в системі ABM Inventory для прогнозування продажів під час промо-кампаній, що базується на методах машинного навчання та алгоритмах штучного інтелекту. Використання даного модуля надає безліч переваг, які значно підвищують точність прогнозування продажів.
Переваги Promo Tools включають:
- Здатність враховувати багато факторів, які впливають на продажі, як прямо, так і опосередковано.
- Модель самостійно визначає, які фактори впливають на продажі у більшій або меншій мірі та приділяє їм особливу увагу при прогнозуванні.
- Канібалізація у межах промо-кампанії також враховується.
- У випадку відсутності історичних даних про певний товар, можна отримати більш точні результати на основі інших факторів.
- Модель постійно навчається та покращується на нових даних.
- Кожна компанія має свою унікальну модель, що адаптується до її потреб та специфіки.
Для успішного використання модулю Promo Tools важливо забезпечити якісні та повні дані.
Мінімальна інформація не менш як за 1 рік:
- Назва торгової акції
- Промо тип
- Тривалість
- Механіка промо
- Реклама
- SKU
- Ціна до/під час акції
- Знижка %
- Місцерозташування
- Додаткові місця
- Ієрархія категорій
- Продажі до/під час акції
Якщо у вас виникають труднощі зі збором необхідних даних, рекомендуємо почати їх накопичення в системі ABM Inventory вже сьогодні. Таким чином, ви зможете покращити якість своїх даних і забезпечити більш ефективне використання модулю Promo Tools в майбутньому.
Оцінка точності прогнозів
Ми розробили звіт, який допоможе оцінити ефективність акцій та провести порівняльний аналіз різних промо-кампаній. Він складається з чотирьох блоків, які дозволять оцінити економічну ефективність промо та прибутки. В звіті ми пропонуємо порівняти різні типи акцій, періоди та категорії, щоб визначити найбільш успішні стратегії. Також ми враховуємо компенсації та ретробонуси, щоб виставити рахунок постачальнику на компенсації.
Крім цього, ми використовуємо бульбашкову діаграму, щоб проілюструвати ефективність знижок у трьох вимірах, що дозволяє візуалізувати дані та зрозуміти, які промо-кампанії працюють найкраще.
Рефакторинг графіків SKU
Оновлення графіку SKU з новим функціоналом дозволяє ще зручніше аналізувати товари. Наприклад тепер можна обирати певний період або день тижня. Це особливо корисно для сезонних товарів та фреш-ассортимента. Тепер можна відслідковувати переміщення товарів на виробництво та звіряти їх з показником NOQ. Крім того, на графіку відображаються неактивні товари і ті, що не з МТС та розділення замовлень на спеціальні та регулярні.
Також додались нові кнопки та значення:
- Кількості днів в обраному періоді, продано, списано та доставлено
- Інформація про залишок на центральному складі
- Канікули постачальника
- Додаткові замовлення.