Планування оптимальних маршрутів адресної доставки товарів
Як організувати планування маршрутів адресної доставки товару? З якими проблемами стикаються компанії в процесі адресної доставки і як їх вирішити, використовуючи сучасні IT-рішення, наприклад, ABM Rinkai TMS? Адресна доставка присутня в роботі багатьох компаній: магазини побутової техніки та електроніки, доставка води до будинків та офісів, доставка піци, доставка канцелярії в офіси тощо. Розглянемо оптимізацію процесу доставки на прикладі інтернет-магазинів.
Для підвищення лояльності клієнтів і збереження конкурентоспроможності інтернет-магазини прагнуть задовольнити максимум потреб клієнта. Серед найважливіших з переваг інтернет-магазину, крім ціни та репутації, є гнучка своєчасна доставка товарів.
Планування маршрутів доставки товарів в інтернет-магазині пов’язане з вирішенням ключових питань: Звідки? Куди? Що? Чим? Як?
1. Планування маршрутів доставки. Звідки везти?
Планування маршрутів доставки починається з визначення відправної точки. Склад чи точки офлайн продажів? Лідери ринку і найбільш технологічні компанії прийшли до того, що товар потрібно доставляти зі складу. Чому? Ось основні переваги:
Повнота і комплектність замовлення.
Перебуваючи на складі, товар проходить мінімум перевантажень, що знижує ймовірність механічних пошкоджень. Знижується рівень виляння людського фактора, що забезпечує наявність заводської упаковки в первісному вигляді, знижує ризик втрати комплектуючих до замовлення (зарядний пристрій, гарнітура, фурнітура, інші дрібні деталі).
Оперативність навантаження.
Складський персонал мотивований на відвантаження замовлень для доставки, тоді як магазин мотивований на продаж і віддає перевагу клієнту, а не водієві (хоча він поспішає до клієнтів).
Вартість.Під час аналізу бізнес-процесів замовників, наші експерти зробили висновок: за наявності центрального складу доставка зі складу обходиться значно дешевше, навіть якщо попередньо доставити товар, якого бракує, з магазинів на склад. Тому ми рекомендуємо забезпечувати оптимальний рівень запасів на складі.
Оптимальне використання транспортних ресурсів.У години пікових навантажень транспорт задіяний виключно для доставки клієнтам, не витрачаючи час на підбір товару на магазинах і в очікуванні товарознавця, який цей товар відвантажить.
2. Планування оптимальних маршрутів. Куди везти?
Для планування оптимальних маршрутів адресної доставки товарів особливо важливо мати найповніші дані про місцезнаходження клієнта і найбільш оптимально використовувати геокоординати клієнтів. На відміну від адреси, яка може містити не тільки назву однакових вулиць у різних кінцях міста, а й фрази на кшталт «третя арка» або «поворот біля верби», геокоордината дає чітке розуміння, куди потрібно доставити.
*Час доставки. Проміжок часу, в який клієнт готовий і хоче прийняти замовлення.
3. Що везти?
Потрібно чітко розуміти і враховувати вагогабаритні характеристики товару:
- Скільки і якого товару поміщається в той чи інший автомобіль?
- Чи є види товарів, які доставляються певними типами автомобілів?
- Чи використовуються правила товарного сусідства?
4. Чим везти?
Слід визначиться з транспортом, який потрібно використовувати для доставки: свій або найманий. Основні переваги та недоліки:
Свій автопарк |
Найманий автопарк |
Можливо задіяти в будь-який час | Немає необхідності юридично оформляти та обслуговувати автопарк і додатковий персонал для нього (автомеханіки, мед. працівники тощо) |
Контроль кілометражу та часу використання | Відсутня можливість повного контролю |
Дешевше за великої кількості замовлень | Дешевше за незначного обсягу доставки |
Найчастіше якість сервісу гірша |
І, мабуть, найголовніше:
5. Як планувати оптимальні маршрути доставки товарів?
У компанію замовлення надходять різними партіями, з різною частотою і кількістю товару. Точки доставки виникають хаотично і не вдається сформувати чітке розуміння про те, скільки замовлень надійде сьогодні з того чи іншого району. Водночас кожен клієнт важливий і хоче, щоб йому привезли в офіс у робочий час, додому після 19-00, на дачу у вихідний день, до завтрашнього вечора, бо йдеться про подарунок тощо.
Розв’язати таке складне завдання можна за допомогою динамічного планування маршрутів в ABM Rinkai TMS. Що це? ABM Rinkai TMS – найкраща у своєму класі система автоматичного планування маршрутів. Це доведено в ході порівняння функціональності та ефективності представлених на ринку систем управління транспортом.
Сервіс забезпечує:
- Автоматичне планування маршрутів руху автомобілів і доставки товару за конкретними адресами. Час планування в системі становить кілька хвилин;
- Дає змогу врахувати всі часові вікна та побажання клієнтів;
- Надіслати SMS клієнтам з часом прибуття машини;
- Контролювати доставку онлайн;
- Оптимізувати транспортні витрати.
Навіть більше, ABM Rinkai TMS – це не лише найкраще у своєму класі рішення для планування маршрутів доставки, а й команда експертів, що допоможе вам вибудувати якісні бізнес-процеси логістики доставки та забезпечити найвищий рівень підтримки. Рішення посприяє підвищенню рівня сервісу, зробить вашу доставку більш технологічною і виведе ваш бізнес на лідируючі позиції.