Постановка й автоматизація системи консолідації управлінського обліку та бюджетування для холдингу TerraFood
TerraFood – провідний український холдинг, №1 з виробництва молочної продукції в Україні. Абсолютний лідер у виробництві та продажу фасованого вершкового масла, рослинно-вершкових сумішей, фети й преміальної молочної продукції в Україні. До основних брендів компанії належать: Premialle, Ферма, Біла лінія, Тульчинка, Золотий Резерв.
Компанія є сильним гравцем міжнародного ринку, адже продукція експортується більш ніж у 40 країн світу.
До початку проєкту в TerraFood було формалізовано правила управлінського обліку, уніфіковано основні класифікатори, сформовано команду, відповідальну за розробку та впровадження методології. Звітність і бюджети формувалися в Excel. Модель бюджетування та управлінського обліку була дуже детальною, що спричинило значні труднощі в підтримці моделі в Excel.
Зі зростанням бізнесу керівництво компанії ухвалило рішення оптимізувати й автоматизувати систему фінансового управління. Вибір було зроблено на користь команди ABM Cloud завдяки значному успішному проєктному досвіду та наявності власного програмного продукту ABM Finance. Який дозволяє автоматизувати методологію бюджетування та управлінського обліку для будь-якої сфери діяльності, оперативно формувати необхідний пакет управлінської звітності в розрізі план-факт, а також автоматизувати систему управління платежами (платіжний календар). Ще одним аргументом «за» співпрацю з ABM Cloud стало те, що в рамках проєкту команда ABM Finance навчає співробітників і створює центр компетенцій на базі компанії-клієнта. Завдяки цьому є можливість самостійно розвивати систему і масштабувати її на інші підприємства холдингу.
Метою проєкту було створення єдиної автоматизованої системи для формування пакета необхідної управлінської звітності план-факт як консолідованої, так і окремо по кожній компанії з можливістю її збільшення.
Результати проєкту
Проєкт складався з двох блоків, у рамках яких було досягнуто таких результатів.
Блок 1. Управлінський облік і консолідована звітність
- Створено єдину інформаційну базу даних на базі системи ABM Finance, яка містить дані управлінського обліку за всіма організаціями Групи компаній.
- Автоматизовано складну методику управлінського обліку за всіма організаціями компанії (зокрема облік собівартості, ПДВ, попереднє нарахування доходів/витрат) з можливістю подальшого масштабування.
- Доопрацьовані й автоматизовані методики обліку операцій між організаціями всередині компанії.
- Розроблено й автоматизовано бізнес-процес перевірки управлінських даних і закриття періоду (розрахунок курсових різниць, нарахування амортизації основних засобів тощо).
Компанія отримує підсумкові звіти (Balance, PnL, Cashflow) з можливістю отримання розшифровок у необхідних аналітичних розрізах (Бізнес напрямок, Центри фінансової відповідальності, Організація, статті, аналіз план-факт тощо).
Блок 2. Бюджетне планування
- У єдиній базі ABM Finance налаштована детальна модель планування функціональних бюджетів за двома сценаріями: річний і місячний план з можливістю проведення аналізу план-факт.
- Компанія отримала прозору систему планування функціональних бюджетів – на підставі плану продажів.
- Автоматизовано процес планування собівартості реалізації з точки зору статей матеріальних витрат з можливістю аналізу план-факт.
- На підставі внесених функціональних бюджетів автоматично формуються планові підсумкові звіти: Balance, PnL, Cashflow.
Реалізація проєкту надала можливість досягти бажаного результату. Ми отримали комплексну систему управління фінансами, що дає змогу без зусиль формувати пакет необхідної управлінські звітності. Ми отримуємо об’єктивну та прозору картину, яка вказує на які фактори необхідно впливати для досягнення бажаного результату. Система істотно підвищила ефективність управління в компанії.