Програми для обліку товару в маленькому магазині
Ви відкриваєте власний магазин, залагодили всі проблеми, домовилися з постачальниками, очікуєте на поставку товару і тут виникає питання – як вести облік товару в маленькому магазині. Адже бажано грамотно організовувати систему обліку одразу, на самому початку торгової діяльності та контролювати бізнес-процеси магазину.
Найбільш поширені способи організації обліку товару у магазині
Важливо розуміти скільки товару і за якою ціною знаходиться на нашому складі. Оформлення всіх товарних операцій відбувається за допомогою первинних документів, таких як прибуткова та видаткова накладні, касовий чек. Найбільш поширеними способами організації обліку товару в магазині є сумовий та аналітичний (потоварний).
Сумовий здається легшим і начебто не вимагає автоматизації магазину: відбулася закупівля товару, призначена ціна, прихід рахуємо за тією ціною, за якою відбувся продаж, записуємо в плюс. Виторг магазину записуємо в мінус. Тобто формула виходить “Прихід – Виручка = Розрахунковий залишок”. Далі робимо інвентаризацію: “Розрахунковий залишок – Фактичний залишок = Нестача”. Проста арифметика, але за сумами не видно асортименту, незрозумілий точний прибуток, неможливо відстежити ціну, неможливо оцінити підставний товар (не хочеться думати про погане, але все-таки :).
Аналітичний спосіб обліку також досить легкий. Дані щодо закупівель, продажу, залишків ведуться по всьому асортименту, по кожному місяцю, за вагою, обсягом, виробником, упаковкою. При прийманні товару кількість повинна збігатися з кількістю, вказаною у накладній постачальника.
Рекомендовано щомісячну інвентаризацію. Обов’язково враховувати терміни придатності – зазвичай постачальник обмінює непроданий товар, термін придатності якого спливає, на свіжий. Тут допоможе програма обліку товарів у магазині. Для автоматизованого магазину сканер + штрих-коди – та облікова система самостійно вважає продані товари, товарні залишки.
Найбільш поширені питання про те, як вести облік у роздрібному магазині продуктів
Наші продавці працюють позмінно, як їх контролювати та вести облік?
Відповідаємо: Коли зміна закінчується, відбувається перескладання, яке фіксується. Ну і звичайно, бажано, щоб продавці були матеріально-відповідальними особами згідно з договором.
Чи потрібна нам облікова система та автоматизація загалом, якщо у нас невеликий магазин, обсяг продажів невеликий?
Відповідаємо: Галузева облікова система у будь-якому випадку полегшить та впорядкує облік товару у роздрібному магазині. Навіть при використанні в одному магазині, при невеликих обсягах, програма для ведення обліку товару в магазині ефективна та окупається.
Коли починати вести облік під час руху товарів?
Відповідаємо: Одразу, як тільки товар надходить. Прихід, продаж, списання, залишки.
Будь-який власник магазину планує один магазин розвинути в мережу магазинів, тому думки про те, як вести облік продажів у продуктовому магазині, важливо спрямувати спочатку у правильне русло, адже 100 товарів сьогодні – це 2000 товарів завтра. А важливо також аналізувати роботу постачальників, торгового персоналу, контролювати рух коштів тощо.
У портфелі рішень ABM Cloud представлені продукти не тільки для обліку товару, але й для управління запасами, поличним простором, платформа для програми лояльності ваших клієнтів:
- ABM Inventory – система, призначена для оптимізації товарних запасів, забезпечує оптимальну кількість (баланс) товару на полиці, скорочуючи надлишки на складі.
- АВМ Shelf – система управління мерчандайзингом та побудови планограм викладення зали.
- ABM WMS – система для управління складом будь-якого масштабу.
- ABM Loyalty – програма лояльності клієнтів та CRM для створення потужного інструменту маркетингу: залучення покупців, збору та аналітики клієнтських даних, запуску рекламних акцій.
Запрошуємо взяти участь у навчальних вебінарах, які ми проводимо на системній основі. Тут графік безкоштовних вебінарів.
Фрагмент вебінару з організації управління товарними запасами у магазинах: