Як розраховувати і вести облік ретро-бонусів для стимулювання продажів
Ретро-бонус (у загальносвітовій практиці використовується термін «рібейт» – знижка) – винагорода при виконанні продажів певного обсягу продукції або продаж товарів на певну суму.
Розрахунок ретро-бонусів для стимулювання продажів
Для мотивації роздрібних мереж до довгострокових відносин дистриб’ютори часто використовують схему ретро-бонусів. Постачальник збуває більше товару, а рітейлер отримує додатковий бонус.
Одним з основних і часто використовуваних видів ретро-бонусів є повернення частини вартості покупки.
Важливо коректно розраховувати, виставляти і оформляти ретро-бонуси з урахуванням вимог чинного законодавства.
Для стимулювання продажів певних видів товарів у торговій точці постачальники можуть пропонувати ретро-бонус за виконання плану продажів.
Важливо вести облік маркетингових договорів по постачальниках, задавати для кожного договору поставки відсоток бонусу, метод розрахунку, автоматично розраховувати ретро-бонуси і формувати видаткові накладні на маркетингові послуги.
Існують різні методи для розрахунку ретро-бонусів:
- від поставки – коли бонус розраховується від суми поставок за вибраний період
- від оплат – коли при розрахунку бонусів враховуються лише оплачені партії товару
Головне – не зловживати і за допомогою ретро-бонусів збільшити продажі товарів.