Програма для побудови маршруту кур’єра
Використання програми ABM Rinkai TMS для побудови маршрутів кур’єра допомагає оптимізувати транспортні витрати підприємства, підвищити якість доставки і зробити процеси доставки прозорішими та керованішими. Аналізуючи результати проєктів з оптимізації транспортних витрат, експерти описують ситуації, коли, вирішуючи основне завдання – скорочення високих витрат на транспортну логістику, попутно вирішуються і другорядні – проблема несвоєчасного доставлення замовлень, нераціональне використання транспорту тощо.
За рахунок чого досягається економія?
- Динамічне планування оптимальних маршрутів за кілометражем і кількістю транспорту;
- Безперервний контроль якості на всіх етапах планування і виконання маршрутів;
- Комплексна аналітика, що дає змогу оцінити витрати в рамках автопарку, торгових точок і клієнтів.
Які параметри враховує програма для побудови маршруту кур’єра під час планування?
Алгоритм планування під час побудови маршрутного плану враховує:
- географічне положення точок доставки та складу
- напрямок руху та швидкість на відповідних ділянках доріг
- часові вікна та інші обмеження щодо замовлень, точок доставки та складу
- вартість і можливості транспортних засобів (вантажопідйомність, обсяг, тип, доступність, швидкість тощо)
- параметри налаштувань у панелі управління, щодо допусків на перевищення відповідних параметрів
Критерієм вибору оптимального набору маршрутів завжди будуть сукупні витрати на всі доставки.
За яким принципом програма для побудови маршруту кур’єра визначає черговість завантаження замовлень?
Черговість розраховується автоматично, виходячи з мінімальних витрат на весь обсяг доставки. Якщо існують такі обмеження як час роботи точки і точний час прибуття, то система розпланує черговість відвідування точок з урахуванням цих обмежень. Наприклад, якщо є точки, де потрібно бути до 12 години дня, а також точки, куди можна приїхати до 18:00 система спочатку спланує ті маршрути, які до 12:00. При цьому, може вийти так, що машина проїде повз якусь точку, хоча вона і по дорозі. Менший кілометраж не завжди означає дешевше. Програма насамперед орієнтована на оптимізацію витрат на виході.
Що якщо не всі точки/замовлення потрапили в маршрут кур’єра?
Спочатку система орієнтована на виконання 100% замовлень, обраних для планування. Винятком можуть бути ситуації, за яких транспортних ресурсів фізично недостатньо для виконання всіх замовлень. Для таких випадків програма для побудови маршруту кур’єра ABM Rinkai TMS має низку аналітичних інструментів, що дають змогу оцінити ефективність збільшення показників “перевантаження” для виконання всіх замовлень, або підібрати додаткові транспортні засоби, які б забезпечили вчасне доставлення тих замовлень, що не потрапили до маршрутів. У крайньому разі за відсутності необхідних транспортних ресурсів система чітко визначить ті замовлення, які не потрапили в маршрутний план, після чого їх можна буде перенести на іншу дату доставки.
Як враховуються затори на маршрутах?
Є статистика, з якою швидкістю машини рухаються кожною ділянкою дороги. На основі цієї статистики формується оптимальний час на маршрут. Для заторонебезпечних ділянок можна знизити до необхідного рівня середню швидкість (у км/год або у % від картографічної). Варто зазначити, що з погляду оптимізації витрат, час, який витрачається в заторах, у кілька разів менший за час, який можна заощадити в точках доставки, ґрунтуючись на статистиці відвідувань.
Як визначається заїзд на точку за GPS координатами?
За замовчуванням задано радіус 70 м від фактичного знаходження автомобіля. Якщо кур’єр стояв далі, ніж 70 м від координат точки – то вважається, що він не відвідав точку. У системі враховуються всі відстані від складу до кожної точки, всі обмеження доріг і відстані між точками (як в один, так і в інший бік). Якщо задані координати не відповідають фактичним – ви можете відредагувати їх під час роботи.
Який відсоток похибки розрахунку ефективності витрат на доставку до маржі?
Якщо задано правильні витрати за автомобілями, то система правильно порахує витрати за маршрутами на кожну точку. Потрібно порівняти планові витрати з фактичними. Далі вимірюються відхилення розрахованих або планових витрат з маржею.