Яка користь від впровадження системи управління транспортом?
У наш час високий рівень конкуренції став однією з основних причин перерозподілу витрат компанії, оскільки раніше рентабельність підприємств становила понад 100%, а частина транспортних витрат була настільки низькою, що ніхто навіть не звертав на це уваги. Але зараз усі бачать, що високі технології – це «стрімкий крок уперед» і майбутнє для подальшого розвитку. Тому стало мірою необхідності та трендом використовувати систему управління транспортом, яка вносить зручність у використанні, повну прозорість та повний контроль процесів доставки продукції.
Але давайте спочатку визначимо, навіщо впроваджувати систему управління транспортом або які саме вигоди отримує компанія від використання?
Автоматизація
Єдина цілісна платформа, яка націлена на системний підхід з управління транспортом. Цей ефект можна відчути, але неможливо виміряти, оскільки ми розуміємо, що в основі автоматизації лежить організація всіх функцій і процедур учасників у єдиний бізнес-процес. Тут логіст максимально звільняє свій час від постійного планування маршрутів і сконцентрований на виборі найбільш оптимального варіанту з наданих, а всі математичні розрахунки зробить транспортно-логістична програма за мінімальний час.
Від логіста вимагається виключно надання якісних даних і внесення актуальних налаштувань перед плануванням. Важливо розуміти, що наявність і якість необхідних даних, а також поточний бізнес-процес компанії визначають ступінь автоматизації транспортної логістики та подальші кроки розвитку.
- МХП повністю автоматизували процес маршрутизації та скоротили витрати на логістику на 20%.
- У компанії ТД «Молочна Слобода» час планування займає 10 хвилин і при цьому налаштована повна автоматизації бізнес-процесу маршрутизації.
Підвищення сервісу
Жодні інвестиції не врятують компанію, якщо вона не може забезпечити якість доставки продукції. Це яскраво виражає основна логістична концепція «Just in time», саме доставка товарів клієнту точно вчасно є основним показником сервісу.
Плануючи доставку в ABM Rinkai TMS, ви розумієте кількість транспорту, яка необхідна для виконання цього завдання, і ті часові вікна, в які є можливість це зробити. У маршрутному листі водій бачить порядок відвідування торгових точок, плановий час у точці, часові вікна клієнта. Дотримуючись одного лише маршрутного листа, можливо отримати ефект від впровадження логістичної програми, а саме доставка вчасно всім клієнтам за наявності поточного ресурсу: транспорт і склад.
Далі ми маємо розуміти, що в усьому є певна точка беззбитковості, якщо нам необхідно зменшувати розмір часових вікон і казати клієнту, що ми готові здійснювати доставку продукції у найкоротший термін, як наслідок у нас утворюється обмеження у вигляді транспортних одиниць або складу продукції (кількість рамп, швидкість завантаження автомобіля і т.д.). Тому тут важливо знайти баланс, який влаштовуватиме нас з точки зору витрат і клієнта з боку отримання товару після оформлення замовлення. Даний показник, як Ви вже зрозуміли, ми можемо виміряти за допомогою відношення розміру часових вікон до їхньої кількості, приїздів вчасно та порушень приїздів до клієнта, за потреби можна сформувати звітність у розрізі автомобілів, перевізників.
- ПП «Парус» скоротили запізнення до клієнта (не більше 1%)
- М’ясокомбінат «Ювілейний» доставляє продукцію на фірмові магазини до 9:00
Компанії FoodEx – сервісу доставки збалансованого харчування, вдалося домогтися поліпшення клієнт-сервісу за рахунок забезпечення доставки замовлень клієнтам у зазначені часові рамки. Оскільки компанія працює в B2C-сегменті, доставка є важливою і невід’ємною частиною сервісу. Доставка раціонів відбувається в ранковий час у часовому діапазоні з 06:00 до 11:00, а тривалість часового вікна доставки може становити від 30 до 60 хвилин.
Детальніше про ефекти впровадження TMS дивіться у відеовідгуку зі співзасновником FoodEx Сергієм Котенком.
Зниження витрат
Інвестуючи кошти в програмне забезпечення транспортної логістики, важливо розуміти наскільки це приносить результат у вигляді окупності. Загальну цифру витрат на логістику ми зможемо побачити у фінансовій звітності компанії, але зрозуміти за рахунок чого вона формується і які саме показники на неї впливають досить складно. Тому важливо вивести для себе ключові показники ефективності, за допомогою яких можна контролювати і регулювати весь процес, як правило, це: спланований і фактичний кілометраж, кількість використовуваного транспорту, грошова одиниця на вагогабаритні параметри спланованої для доставки продукції, кількість вивезених кг (куб. м. і т. д.) на 1 кілометр відстані і т. д. Помітивши збільшення витрат, за допомогою низки додаткових показників, можна знайти основну причину витрат.
- ПП «Парус» збільшили кількість обслуговуваних клієнтів за маршрут на 17%. Також збільшили кількість вивезеної продукції на 1 км на 17%. Скоротили витрати на доставку 1 кг продукції на 19%.
- М’ясокомбінат «Ювілейний» оптимізували персонал відділу логістики на 15%. Знизили витрати палива на одиницю вивезеної продукції на 12%.
Сервіс обслуговування і витрати на транспортну логістику – це свого роду «чаша терезів» і тут важливо розуміти, чи ми йдемо до балансу першого і другого або ж робимо перевагу чогось одного.
На всіх етапах проєкту команда ABM Rinkai надає якісні рішення питань, що виникли, а також професійне планування проєкту з урахуванням появи можливих ризиків і варіантами їх вирішення.