08082381092
Головна
Блог
Яку роль відіграє діджиталізація у збільшенні прибутку компаній?

Яку роль відіграє діджиталізація у збільшенні прибутку компаній?

Яку роль відіграє діджиталізація у збільшенні прибутку компаній?

Сьогодні технологічна революція швидко прогресує у всьому світі. Інновації розростаються експоненційно. Минулі дні, коли ми вчилися використовувати логарифмічні лінійки, уже позаду. З’являються нові продукти штучного інтелекту, такі як Chat GPT, які ще швидше змінюють і прискорюють розвиток цивілізації. Гіганти, такі як Apple, Microsoft, Google, Amazon, Meta, Booking, Uber, Tesla, AliExpress, змінюють правила гри у своїх галузях, поліпшуючи життя людей та надаючи революційні сервіси.

Однак, що робити бізнесам в Україні в умовах військового стану?

Наші основні цілі на сьогоднішній день полягають у військовій перемозі та відновленні кордонів 1991 року. Це крок до справжньої перемоги. Але побудова демократичної країни з потужною економікою є ключовою умовою для успіху нашої країни. Що гарантує всім нам в майбутньому наявність могутніх Збройних Сил, високий рівень життя, гідні заробітні плати та значний вплив на світові процеси.

У цій статті ми хотіли б розглянути, чому українському бізнесу не варто чекати завершення війни для свого бізнесу, і навести докладніше докази для цієї тези. Необхідно починати зміни негайно, оскільки криза завжди є найкращим часом для глобальних перетворень.

У глобальному масштабі 99% українських компаній не досягли ефективності, необхідної для конкуренції на міжнародному ринку. Проте, вони мають потенціал зробити величезний крок у покращенні ефективності та якості своїх сервісів завдяки використанню сучасних технологій. Однак, головна перешкода на цьому шляху не полягає у війні, фінансових ресурсах або матеріальних обмеженнях. Найбільшою перепоною є ментальні обмеження та стереотипи, які притаманні власникам та вищому керівництву українських компаній.

Я бачу свою особисту місію у тому, щоб покласти початок руйнуванню цих стереотипів та сприяти розвитку українського бізнесу. Ця стаття є лише першим кроком у цьому напрямку.

Розповідає Борис Старинський.

Давайте розглянемо потенціал “тотальної діджіталізації” на прикладі дистриб’юторського бізнесу і проаналізуємо, як ці сучасні технології можуть вплинути на його розвиток.

Яким чином можна вдосконалити роботу дистриб’ютора і які аспекти варто враховувати?

Роль дистриб’ютора полягає у представництві певного портфелю брендів на визначеній території, і успіх його бізнесу залежить від кількох факторів, зокрема:

  • Умови роботи з постачальниками та продукцією: Один з ключових аспектів успіху дистриб’ютора – це забезпечення якості товарів і умов співпраці з постачальниками.
  • Управління територією: Дистриб’ютор повинен доставляти до торгових точок товар максимально оптимальним шляхом, при цьому підтримуючи високий рівень сервісу.
  • Внутрішні процеси: Дистриб’юторський бізнес включає два основних потоки – матеріальний (переміщення товарів від постачальників до торгових точок) та грошовий. Ключові процеси, пов’язані з цими потоками, включають закупівлю, транспортування, доставку, управління складами та роботу з клієнтами.

При аналізі цих внутрішніх процесів стає очевидним, що діджиталізація може бути великим кроком у поліпшенні їх ефективності. Ось кілька напрямків, в яких можна застосувати сучасні технології:

  • Впровадження системи WMS (Warehouse Management System) для діджиталізації складського управління.
  • Оптимізація транспортної системи за допомогою TMS (Transportation Management System).
  • Впровадження ABM Digital Distribution для перетворення роботи торгових представників у “суперагентів”.
  • Оптимізувати управління запасами у дистриб`юції, оскільки часто фінансові ресурси дистриб’ютора заморожені у запасах. Тому важливо мати лише необхідну продукцію без надлишків або дефіцитів.
  • Автоматизувати фінансове управління, щоб здійснювати аналіз ефективності бізнесу: P&L, CashFlow, Balance в розрізі філій, напрямків, брендів, торгових команд.

Економічні та стратегічні переваги діджиталізації бізнесу

Розпочнемо з аналізу ефектів діджиталізації для кожного окремого продукту, а потім перейдемо до оцінки загальної прибутково-збиткової ситуації дистриб`юційної компанії.

Ефективне управління складом з ABM WMS

  • Система забезпечує детальну інформацію про події, які відбуваються на складі, включаючи переміщення працівників і місцезнаходження товарів.
  • Крім того, вона надає рекомендації щодо оптимального часу та обсягу відвантаження товарів.
  • Завдяки скануванню, система контролює, щоб були відвантажені лише необхідні товари, що дозволяє знизити помилки і пересорти на складі до мінімуму, менше 0,01%. Впровадження ABM WMS зазвичай призводить до збільшення продуктивності персоналу до 50%.
  • Ця система спрощує та оптимізує багато рутинних процесів, дозволяючи працівникам більше часу приділяти бізнесовим завданням і підвищує їх ефективність.
  • Також вона здійснює “гарячу інвентаризацію”, що забирає необхідність зупиняти роботу складу для перерахунку запасів, оскільки система завжди знає точну кількість товарів на складі.

Усі ці процеси разом допомагають знизити складські витрати в середньому на 20% при одночасному підвищенні якості обслуговування.

Розглянемо приклади успішного впровадження

  • Компанія ALLO:

    має склад площею 6 500 м² і 25 000 SKU. Це високонавантажений склад, який стикався з проблемами щодо швидкості відбору товарів. Після впровадження ABM WMS компанії вдалося досягти вражаючих результатів. Швидкість відбору зросла майже в 7 разів, що прирівнюється до 650% зростання. При цьому помилки відвантаження стали меншими за 0,01%.

  • Торгова мережа Копійка:

    має склад площею 10 000 м² та асортиментом в розмірі 7 000 SKU. Компанія працює цілодобово, 24/7. Після впровадження системи відбулися наступні зміни: втрати від рекламацій скоротилися на 99% завдяки практично повній ліквідації помилок; швидкість доставки збільшилася на 30%; продуктивність персоналу зросла на 50%.

    Ці приклади демонструють, як впровадження ABM WMS може значно покращити ефективність та результативність роботи компаній у сфері дистриб`юції.

Ефективне управління транспортом з ABM Rinkai TMS

ABM Rinkai TMS – надзвичайно ефективне управління транспортом. Хоча ця система може здатися класичною системою транспортного менеджменту, вона пропонує набагато більше. Програма розподіляє замовлення по автомобілях та автоматично планує оптимальні маршрути, враховуючи всі обмеження, такі як заморозка, вантажопідйомність та години, коли клієнт може приймати товар. ABM Rinkai TMS також контролює виконання маршрутів, надсилаючи водіям маршрути та координати торгових точок на їх смартфони. Система також надає інформацію про реальний прогрес водіїв, перевіряючи, чи дотримуються вони запланованого маршруту, орієнтуючи водіїв щодо часу прибуття та багато іншого. Також ABM Rinkai TMS пропонує комплексну аналітику, яка дозволяє порівнювати заплановані маршрути з фактичними подіями.

Але чому ми стверджуємо, що TMS – це надзвичайно ефективне управління транспортом?

Минулого року ми поставили питання про ефективність нашої системи і запросили декілька компаній, що використовують конкурентні рішення, провести порівняльні тести маршрутизації. Ми мали гіпотезу, що алгоритми ABM Rinkai TMS є кращими, і тести підтвердили це – вони були набагато кращими! Таким чином, наша система не просто зручна для логістів, але має надзвичайно ефективні математичні алгоритми, які дозволяють значно знизити витрати на доставку.

Наведемо приклади успішних впроваджень системи ABM Rinkai TMS

Авангард – провідний виробник яєчної продукції, який одночасно запустив власну дистриб`юцію та впровадив ABM Rinkai TMS. Завдяки цьому лише 3 логісти в Києві здійснюють маршрутизацію для 26 філій по всій Україні. За перший рік роботи, кількість точок доставки зросла з 1 400 до 36 700, а пробіги знизилися з 22% до 14%, завдяки ефективній аналітиці.

Миронівський хлібопродукт – потужне підприємство та провідний виробник курятини в Європі. Понад 200 автівок працюють за допомогою нашої системи. Після впровадження системи витрати зменшилися на 16%, при цьому дедлайн доставки покращився. Раніше компанія мала умову доставляти до 16:00 в торгові точки, а зараз доставка здійснюється до 14:00. Цей кейс вражає своєю ефективністю. Зменшення витрат на 16% є значною сумою грошей, що впливає на ROI впровадження системи, який перевищує 500%. Однак, ще більшим і стратегічним ефектом є зменшення дедлайну доставки. Оскільки це свіже м’ясо з обмеженим терміном придатності, скорочення часу доставки на дві години продовжило термін його продажу. Розрахунковий ROI від зменшення дедлайну досягає десятків тисяч відсотків.

Ефективне управління торговоими агентами з ABM Digital Distribution

ABM Digital Distribution – це система, яка поєднує автоматизацію торгових команд з B2B порталом. Вона перетворює торгових представників на “суперагентів”, які ефективно працюють в оптимальних маршрутах, нічого не забувають і забезпечують контроль супервайзерів у режимі онлайн.

Ось кілька прикладів успішних впроваджень:

Торговий дім Еталон – компанія, що входить до складу “Молочний Альянс” та є провідним виробником молочної продукції в Україні. Після впровадження системи досягнуті такі результати: збільшення представленості на 30% і зростання продажів на 15%.

Fado – компанія, що спеціалізується на інженерній сантехніці. Завдяки впровадженню системи вдалося збільшити клієнтську базу на 31%, підвищити середній чек на 20% і одночасно зменшити кількість торгових представників на 20%. Розрахуйте, наскільки зросла реальна продуктивність!

Ефективне управління запасами з Intuiflow

INTUIFLOW – передова система управління запасами для виробництва і дистриб`юції. Ця програма розроблена в США з метою забезпечення оптимальних запасів сировини та готової продукції для досягнення максимальних продажів. Світові гіганти, такі як Michelin, Coca-Cola та LG, вже використовують цю систему, яка базується на революційній методології Demand Driven MRP.

Перший успішний проєкт впровадження INTUIFLOW в Україні був реалізований у компанії Kormotech – провідного виробника кормів для тварин. Результати були вражаючими: виробництво і продажі зросли на 40%, при цьому загальні рівні запасів були збережені, а запаси готової продукції зменшилися на 45%.

YUKO – виробник мастильних засобів для автомобільного сектору в Україні. З асортиментом, який налічує 1500 SKU, продукти компанії експортуються в 70 країн світу. Після успішного впровадження системи INTUIFLOW в їхньому виробництві, компанія досягла значних результатів. Спочатку систему не планували запроваджувати у дистриб`юції.

Нам не здавалося запаси дистриб'юції роздутими, але нас вразили ефекти від впровадження на виробництві.

Поділився своїми думками Віталій Васильєв, заступник фінансового директора в YUKO.

Отже, після успішного впровадження системи у виробництві, компанія прийняла рішення розширити використання Intuiflow в дистриб`юції. Вже протягом перших чотирьох місяців запаси знизилися удвічі, а продажі зросли на 60%. Це вказує на те, що в дистриб`юції насправді втрачалися продажі, а також були високі рівні надлишків.

ABM Distribution Platform: архітектура та п’ятий елемент

Раціональним рішенням було поєднання всіх логістичних систем в єдину цілісну платформу – ABM Distribution Platform.
У нас є окремий модуль обміну, який інтегрується з обліковою системою клієнта. Цей модуль обміну взаємодіє з нашими чотирма системами, що управляють запасами, складами, доставкою та агентами. Всі ці системи автоматично поєднуються з “п’ятим елементом” платформи – ABM Finance+BI, який виконує функцію пульта управління бізнесом.

ABM Finance – це система бюджетування та управлінського обліку, яка дозволяє аналізувати ефективність бізнесу в розрізі філіалів, брендів та торгових команд. Для зручності менеджменту, основні показники відображаються в режимі онлайн на планшетах або смартфонах завдяки окремому модулю BI аналітики. Незалежно від розташування топ-менеджменту компанії, вони мають можливість отримувати онлайн-звіти щодо стану свого бізнесу.

Як зміниться дистриб’юторський бізнес, якщо він діджиталізує 5 ключових процесів?

Давайте розглянемо характеристику дистриб’ютора з річним оборотом у 50 мільйонів доларів і вплив 5 систем на його бізнес: WMS, TMS, Intuiflow, DD і фінансову систему. У таблиці нижче ми приводимо спрощений P&L, що включає доходи, продажі, витрати на закупівлю, команду з продажу, складські витрати, доставку, фінансові витрати, податки, офісні витрати та чистий прибуток. Відсотки впровадження систем навмисно зазначені консервативно заниженими, значно нижчими, ніж у наведених вище прикладах.

Після впровадження систем ми бачимо результат: WMS знижує складські витрати (ці 4% вона зменшує на 15%). Intuiflow збільшує продажі, бо у нас в наявності завжди тепер лише те, що необхідно. Також зменшуються складські запаси, оскільки склад тепер не переповнений надлишками, як раніше, а лише тим товаром, що потрібний. Також зменшуються фінансові витрати. TMS система зменшує доставку, DD збільшує продажі і зменшує витрати на торгові команди.

При впровадженні цих п’яти систем, прибуток дистриб’ютора збільшується більше ніж у два рази, на 144%. Знаючи середній чек на кожну систему, ми порахували ROI за перші три роки використання систем: 1800%. Питання до власників і топів дистриб’юторських бізнесів: куди ще можна вкласти гроші з такою віддачею?

Звичайно, кожна компанія має свої унікальні характеристики, тому враховуйте, що це узагальнений портрет. Однак, якщо у вашому бізнесі існують схожі процеси, то ефекти їх діджиталізації можуть бути такими ж вражаючими.

Ми готові надіслати вам шаблони розрахунків і допомогти визначити ефекти для вашого бізнесу.

Підведемо підсумки щодо переваг, які ваш бізнес отримає при впровадженні комплексного рішення:

  • Збільшення рентабельності бізнесу: Впровадження комплексу з 5 рішень призведе до подвоєння або навіть більшого зростання рентабельності, що значно покращить фінансові показники вашої компанії.
  • Вивільнення грошових коштів: Оптимізація запасів дозволить вам звільнити грошові кошти, відкриваючи нові можливості для фінансового розвитку вашої компанії.
  • Підвищений рівень сервісу: це показник, який має стратегічний ефект, що перевищує безпосередній фінансовий вплив. Він з часом призводить до зростання продажів і створює позитивне сприйняття вашого бренду серед клієнтів.

Впровадження комплексного рішення, яке включає ці 5 систем, має потенціал позитивно вплинути на ключові аспекти вашого бізнесу і забезпечити значні переваги.

Підсумки

  1. Військові та волонтери роблять надможливе для здобуття Перемоги.
  2. Обов’язок українського бізнесу отримати економічну перемогу. Тому що, якщо цього не відбудеться, то так, ми переможемо у війні, але втратимо головну перемогу. Ми залишимося корупційною, не розвиненою країною. Треба зрозуміти, що зараз ми маємо великий шанс для радикальних змін, і ми мусимо це зробити. Це має зробити бізнес. Пам’ятайте, що криза – це найкращий час для радикальних змін.
    Проте перед топ-менеджментом стоять дві перепони для досягнення радикального прориву ефективності: ментальні обмеження і небажання виходу зі зони комфорту. Але, враховуючи військовий час та кризу в країні, ми вже перебуваємо поза зоною комфорту. Зміни можна швидко впровадити, використовуючи можливості технологій, які швидко змінюють нашу цивілізацію, як було зазначено на початку статті.
  3. Штучний інтелект, зокрема Chat GPT, може стати вам у пригоді, якщо ваш бізнес буде діджиталізований.

Якщо основні процеси недіджиталізовані, наприклад, якщо фактичні маршрути і таймінг транспорту або торгових агентів не накопичуються в системі, тоді задіяти AI для їх оптимізації не вийде. Тому алгоритм наступний:

  1. Зрозуміти, що відбувається технологічна революція, яка надає величезні можливості для радикальних змін.
  2. Прийняти рішення, що саме сьогодні – найкращий час для прориву в бізнесі
  3. Провести тотальну діджіталізацію ключових процесів бізнесу, що надасть потужні ефекти
  4. Задіяти Штучний інтелект для подальшого вдосконалення бізнесу

Місія ABM Cloud: ми робимо інновації доступними, тож звертайтесь, ми вам залюбки допоможемо!

Замовити безкоштовну консультацію

Дізнайтеся про можливості зростання вашого бізнесу!

Схожі за темою

    Криза як стимул для оптимізації бізнесу: досвід українських ритейлерів в умовах війни
    Криза як стимул для оптимізації бізнесу: досвід українських ритейлерів в умовах війни

    Останні роки були справжнім викликом на витривалість для роздрібної індустрії. Як українські ритейлери знайшли секрет стійкості в умовах повномасштабної війни? Відповідь – далі у нашій статті. Такий попит на автоматизацію в кризовий період зовсім не дивний. Адже прості розрахунки показують, що сучасні рішення з оптимізації роздрібних процесів, наприклад, такі як АВМ Inventory та АВМ Shelf […]

    Мерчандайзинг, Товарні запаси

    Читати 10 хвилин

    Ефективність системи управління виробництвом
    Ефективність системи управління виробництвом

    Що означає ефективне управління виробництвом Сучасне виробниче підприємство, як об’єкт управління, є складною багатофакторною системою. Завдання управління промисловим підприємством – цілеспрямований вплив на параметри об’єкта і процесів, що відбуваються за його участю, для досягнення певних цілей. Оцінка управління як ефективного, як правило, можлива за умови, що виробнича компанія досягає поставлених цілей із показниками, значення яких […]

    Запаси на виробництві

    Читати 10 хвилин

    Планування виробничих запасів в залежності від попиту
    Планування виробничих запасів в залежності від попиту

    Содержание статьи: проблеми при плануванні виробничих запасів планування виробничих запасів з DDMRP виробниче планування в Intuiflow якорганізовано планування виробничих запасів які результати дає планування виробничих запасів

    Запаси на виробництві

    Читати 8 хвилин

Замовити презентацію
Заповніть форму, щоб дізнатися більше про продукти ABM Cloud
Ім'я
Введіть ваше ім'я
Прізвище
Введіть ваше прізвище
Телефон
Введіть повний номер телефону
Email
Введіть правильний email
Посада
Введіть вашу посаду
Назва компанії
Введіть назву компанії
Чем полезен семинар по управлению запасами
Замовити дзвінок
Поспілкуйтесь з нашим експертом вже сьогодні
Ім'я
Введіть ваше ім'я
Телефон
Введіть повний номер телефону
Дякуємо за звернення.

Ми цінуємо, що ви зацікавились саме нашими продуктами. Один з наших співробітників зв'яжеться з вами найближчим часом. Гарного дня!